Η αεροπορική σύνδεση της ανατολικής Λιβύης με την Ελλάδα, και συγκεκριμένα της Βεγγάζης με τα Χανιά, βρίσκεται προ των πυλών, καθώς ολοκληρώθηκαν και τα τελευταία, πολύ σημαντικά βήματα τα οποία εκκρεμούσαν.

Η αεροπορική σύνδεση της ανατολικής Λιβύης με την Ελλάδα, και συγκεκριμένα της Βεγγάζης με τα Χανιά, βρίσκεται προ των πυλών, καθώς ολοκληρώθηκαν και τα τελευταία, πολύ σημαντικά βήματα τα οποία εκκρεμούσαν. Κυρίως διότι έπρεπε να πιστοποιηθεί η δυνατότητα του αεροδρομίου της Βεγγάζης να φιλοξενήσει πτήσεις από χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο ζήτημα εργάστηκε μετ’ επιτάσεως τους προηγούμενους μήνες ο υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης με το επιτελείο του, κάνοντας μάλιστα επανειλημμένες επαφές και στη Λιβύη.

Το επιχειρηματικό ρίσκο ανέλαβε η εταιρεία SKY Express, η οποία θα πραγματοποιεί δρομολόγια από τα Χανιά προς το αεροδρόμιο Μπενίνα της Βεγγάζης με ελικοφόρα αεροσκάφη τύπου ATR 42-500, ATR 72-500 και ATR 72-600. Είναι απολύτως σαφές ότι η σύνδεση ανατολικής Λιβύης – Ελλάδας εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο τα γεωπολιτικά συμφέροντα της χώρας.

Η εταιρεία προχώρησε εντός του Μαΐου σε επιτόπου εξέταση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου Μπενίνα, των διαδικασιών ασφαλείας και των ευκολιών εναέριας κυκλοφορίας και εν συνεχεία τα στελέχη της προχώρησαν σε μια αναφορά αξιολόγησης των κινδύνων που μπορεί να υπάρχουν, την οποία και υπέβαλε στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Σε γενικές γραμμές κρίνεται ότι τα πρότυπα ασφαλείας είναι ισοδύναμα με τα κοινά βασικά της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ωστόσο προτείνεται σε κάθε πτήση της εταιρείας να υπάρχει προσωπικό από την Ελλάδα σε ρόλο παρατηρητή και συνδέσμου με τις τοπικές αρχές. Είναι σαφές ότι σε αυτή την περίπτωση θα εμπλακεί πιο ενεργά και το ελληνικό προξενείο στη Βεγγάζη, το οποίο έχει αναβαθμιστεί.

Το δεύτερο στοιχείο που παρατήρησαν οι απεσταλμένοι της εταιρείας είναι ότι δεν λειτουργούν τα ραδιοβοηθήματα του αεροδρομίου, γεγονός που καθιστά απαγορευτική τη διεξαγωγή νυχτερινών πτήσεων ή πτήσεων με δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Κατόπιν τούτων, η εταιρεία ζήτησε την αδειοδότηση για ημερήσιες πτήσεις με κανόνες πτήσεων εξ όψεως (VFR), η οποία και αναμένεται να παραχωρηθεί.

Πηγή: kathimerini.gr – Βασίλης Νέδος