Νέο στρατηγικό πλάνο προσέλκυσης των αεροπορικών εταιρειών.
Σύμφωνα με την ανάλυση του Γιώργου Χατζηλίδη που δημοσιεύτηκε στη σημερινή έντυπη έκδοση της Ναυτεμπορικής:
«Μεγάλες δυνατότητες για τον τουρισμό της Βόρειας Ελλάδας ανοίγουν τα δύο μεγάλα έργα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», αφενός το νέο τέρμιναλ που έχει θέσει σε λειτουργία από τα τέλη του 2020 η Fraport και αφετέρου ο νέος διάδρομος προσαπογειώσεων 10/28.
Και μπορεί το βασικό στοίχημα για το 2021 λόγω της πανδημίας να είναι ο οδικός τουρισμός από τα Βαλκάνια, ωστόσο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει αρχίσει ένα στρατηγικό πλάνο προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών και νέων δρομολογίων τόσο για φέτος όσο κυρίως για τις επόμενες χρονιές. Για τη φετινή σεζόν στο στόχαστρο μπαίνουν κυρίως οι αγορές της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης, ενώ ανοίγει και ο δίαυλος της Μέσης Ανατολής, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν προχωρημένες επαφές με τη Wizz Air προκειμένου να ξεκινήσει από το καλοκαίρι η σύνδεση Θεσσαλονίκη-Ντουμπάι.
Θεσσαλονίκη-ΗΠΑ
Μάλιστα, όπως λέει ο τομεάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος, στρατηγικός στόχος είναι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να γίνουν επιτέλους πραγματικότητα οι πρώτες υπερατλαντικές πτήσεις μέσω της απευθείας σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις ΗΠΑ. Άλλωστε, ο διάδρομος 10-28, που ξεκίνησε να λειτουργεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, δίνει πλέον αυτή τη δυνατότητα, καθώς έτσι το «Μακεδονία» μπορεί πλέον να εξυπηρετεί όλους τους τύπους σύγχρονων αεροσκαφών και να δέχεται απευθείας μακρινές πτήσεις (Αμερική, Άπω Ανατολή, Αυστραλία κ.λπ.). Προς αυτήν την κατεύθυνση, έπειτα από σχετικό διαγωνισμό, η Περιφέρεια θα αναθέσει σε εταιρεία την υλοποίηση ειδικού προγράμματος marketing support σε αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με το εξωτερικό με απευθείας πτήσεις.»
Μελλοντικές επενδύσεις
Γενικότερα, υπάρχουν πολλοί λόγοι που του Διεθνές Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, μετατρέπεται σε σύγχρονο κόμβο. Μόλις στα τέλη του 2019 και πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, η Aegean είχε ανακοινώσει τη διεύρυνση της δραστηριότητας και επέκταση της παρουσίας της στη Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη η εταιρεία είχε σχεδιάσει ένα πλάνο έντονης εξωστρέφειας και αναπτυξιακής δυναμικής, με δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς Βαρκελώνη, Βρυξέλλες, Ρώμη, Μιλάνο, Ζυρίχη, Βερολίνο και αύξηση των διαθέσιμων θέσεων εξωτερικού κατά 25%. Η Aegean είχε προσθέσει έτσι, 8 νέους προορισμούς από την πόλη της Θεσσαλονίκης (6 εξωτερικού και 2 εσωτερικού), ενώ επενδύει και σε νέο lounge 500m2 για την αναβάθμιση της εμπειρίας των επιβατών.
Ανάπτυξη των υποδομών του αεροδρομίου
Σύνοψη των αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη σύμφωνα με την Fraport Greece:
– Νέος Τερματικός Σταθμός
– Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 30.988 m2 και δημιουργία νέας πρόσβασης
– Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
– Νέος πυροσβεστικός σταθμός
– Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
– Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
– 47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44)
– 75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7)
– 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24)
– Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 12)
Αναμένεται με ενδιαφέρον η συνέχεια καθώς Η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα σύγχρονο και μεγαλύτερο αεροδρόμιο όπου θέτει τις βάσεις για μία αξιόλογη και ικανή αεροπορική κίνηση.
Πριν την πανδημία, πολλές αεροπορικές εταιρείες είχαν την Θεσσαλονίκη στα επιχειρησιακά τους πλάνα.
Εκτελούνταν πτήσεις τόσο προς ευρωπαϊκούς προορισμούς και πρωτεύουσες όσο και προς τη Μέση Ανατολή και προς την Μεσόγειο Θάλασσα. Παράλληλα υπήρχαν πτήσεις προς Σκανδιναβία και τουριστικές περιοχές. Πολλές από αυτές εκτελέστηκαν το 2020, εν μέσω πανδημίας ενώ κάποιες άλλες δε συνεχίστηκαν.
Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια, είχε προσελκύσει σε εξαιρετικό βαθμό τις αγορές του Ισραήλ, της Ρωσίας καθώς και του Κατάρ με την Qatar Airways να αρχίζει το 2018 την απευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκη – Ντόχα με Airbus A320. Πλέον αυτό το δρομολόγιο, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα από την εταιρεία είναι εκτός πλάνων.
Το Μακεδονία πλέον, έχει τις κατάλληλες και απαραίτητες υποδομές να ενισχύσει το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης καθώς και να αυξήσει τις επιβατικές ροές της Μακεδονίας. Η ουσία βρίσκεται στα επιχειρηματικά πλάνα των αεροπορικών εταιρειών, που θα εκτιμήσουν και θα αξιοποιήσουν την αναβάθμισή του Αερολιμένα σε πολλαπλά επίπεδα και θα εντάξουν την Θεσσαλονίκη ως προορισμό στα προγράμματα τους, όπως ήδη είχε αρχίσει να συμβαίνει.
Aviationlife.gr με πληροφορίες από naftemporiki.gr
Φωτογραφία ΑΠΕ-ΜΠΕ