Για να αποτρέψουν την εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού, οι χώρες ανά τον κόσμο εφήρμοσαν μία σειρά από περιοριστικά μέτρα από τις αρχές του 2020.
Ο αεροπορικός ταξιδιωτικός κλάδος επλήγη άμεσα και περισσότερο από όλους τους υπόλοιπους, με τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat να μην παρουσιάζουν κάποια σαφή ένδειξη ανάκαμψης ούτε και τον Απρίλιο του 2021.
Τα πρώτα σημάδια των επιπτώσεων της πανδημίας στα αεροπορικά ταξίδια έγιναν αισθητά το Μάρτιο του 2020, με πτώση 44% της συνολικής επιβατικής κίνησης στην Ε.Ε. συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Με τα περιοριστικά μέτρα σε πλήρη ισχύ και τις αλλαγές στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις των πολιτών, η μεγαλύτερη μείωση της επιβατικής κίνησης καταγράφηκε πέρυσι τον Απρίλιο, της τάξης του 91% συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2019, το Μάιο με πτώση 90% και τον Ιούνιο με αντίστοιχη πτώση 84%.
Σταδιακή μόνο ανάκαμψη σημειώθηκε στην κορύφωση της καλοκαιρινής σεζόν, με την πτώση να μειώνεται στο 64% τον Ιούλιο και στο 53% τον Αύγουστο, ενώ συνεχίστηκε και τους επόμενους μήνες: το Σεπτέμβριο 59%, τον Οκτώβριο 62%, το Νοέμβριο 68% και το Δεκέμβριο 67%. Ούτε και οι πρώτοι μήνες του 2021 παρουσίασαν ενδείξεις ανάκαμψης: τον Ιανουάριο η επιβατική κίνηση ήταν μειωμένη 68% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, τον Φεβρουάριο 73%, το Μάρτιο 71% και τον Απρίλιο 70%.
Σάρλ ντε Γκολ του Παρισιού: παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση της αεροπορικής κίνησης τον Απρίλιο του 2021
Μετά την άνευ προηγουμένου μείωση του αριθμού των αεροπορικών δρομολογίων το 2020, η πανδημία συνέχισε να δείχνει το «σκληρό της πρόσωπο» στη μεγάλη πλειονότητα των αεροδρομίων της Ε.Ε. κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Τον Απρίλιο του 2021, η μεγαλύτερη μείωση των αεροπορικών επιβατικών πτήσεων καταγράφηκε στα εξής κορυφαία αεροπορικά κέντρα της Ευρώπης: Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού με 28.300 λιγότερες πτήσεις σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 ή 67%, Σκίπολ του Αμστερνταμ με 28.200 λιγότερες πτήσεις ή 67%, Μάιν της Φρανκφούρτης με 28.000 λιγότερες πτήσεις ή 65% και αεροδρόμιο Μονάχου με 27.300 λιγότερες πτήσεις ή 81%.
Μεγάλη μείωση καταγράφηκε και σε άλλα μεγάλα αεροπορικά κέντρα της Ευρώπης, όπως το Ελ Πρατ της Βαρκελώνης (κατά 23.300 λιγότερες πτήσεις ή 79%), το αεροδρόμιο Μπαράχας της Μαδρίτης (με 22.600 λιγότερες πτήσεις ή 66%), το Φιουμιτσίνο της Ρώμης (με 20.000 λιγότερες πτήσεις ή 76), το αεροδρόμιο της Βιέννης (με 17.800 λιγότερες πτήσεις ή 76%), του Δουβλίνο (με 17.200 λιγότερες πτήσεις ή 86%) και το αεροδρόμιο Κάστρουπ της Κοπεγχάγης (με 17.100 λιγότερες πτήσεις ή 81%).
Πηγή: MoneyReview