Για κάθε δύο κρατήσεις αεροπορικής εταιρείας που προστίθενται παγκοσμίως, μία βρίσκεται στην Ασία.

Σε προ πανδημίας επίπεδα  θα φτάσουν οι αεροπορικές κρατήσεις μέχρι τα μέσα του τρέχοντος έτους  , σύμφωνα με την Avolon, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μίσθωσης αεροσκαφών στον κόσμο, ακόμη και όταν η έλλειψη νέων τζετ συνεχίζει να εμποδίζει την πλήρη ανάκαμψη του κλάδου.

Η εταιρεία ανέφερε την Τετάρτη, ότι μετά από «70 τοις εκατό ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης πέρυσι, η Ασία θα οδηγήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη το 2023, με τη βοήθεια της πρόσφατης επαναλειτουργίας στην Κίνα».

Με σύμμαχο την Κίνα

Για κάθε δύο κρατήσεις αεροπορικής εταιρείας που προστίθενται παγκοσμίως, μία βρίσκεται στην Ασία, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε η Avolon τη Δευτέρα. Τα στελέχη της εταιρείας είχαν προειδοποιήσει ότι η ανάκαμψη στα επίπεδα του 2019 δεν θα ερχόταν πριν το 2024.

Η πρόσφατη απόφαση της Κίνας να ανοίξει ξανά τα σύνορά της, ωστόσο, θεωρείται ως η τελική κίνηση που απαιτείται για να ενεργοποιηθεί η πλήρης ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης. Η απόφαση πυροδότησε αύξηση στις κρατήσεις πτήσεων, αν και ακόμη παραμένουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Σημαντική αύξηση

Οι κρατήσεις εξερχόμενων διεθνών πτήσεων μεταξύ 26 Δεκεμβρίου και 3 Ιανουαρίου αυξήθηκαν κατά 192% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, αλλά εξακολουθούσαν να είναι 85 % κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων του κλάδου, ForwardKeys.

Τα στελέχη της αεροπορίας αναμένουν ότι τα επίπεδα κρατήσεων θα συνεχίσουν να αυξάνονται, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες στην Κίνα προσλαμβάνουν προσωπικό  μετά από τρία αδρανή χρόνια. Την αισιοδοξία της Avolon συμμερίζονται και άλλες εταιρείες του κλάδου. Ο Aengus Kelly, διευθύνων σύμβουλος της AerCap, του μεγαλύτερου εκμισθωτή στον κόσμο, ανέφερε ότι όλοι οι πελάτες αεροπορικών εταιρειών ανέφεραν υψηλή ζήτηση, παρά την οικονομική ύφεση. Η AerCap, είχε τεράστια ζήτηση για αεροσκάφη πέρυσι, καταγράφοντας την καλύτερη επίδοση της ιστορίας της.

Υπέγραψε 570 συμφωνίες μίσθωσης το 2022, κυρίως για αεροσκάφη που θα παραδοθούν το 2023 και το 2024. «Δεν θα είχαμε μισθώσει τόσα πολλά αεροπλάνα αν δεν υπήρχε πραγματικά μεγάλη ζήτηση που θα μπορούσαν να δουν οι αεροπορικές εταιρείες», δήλωσε ο Kelly.

Προβλήματα παραγωγής

Ωστόσο, ενώ η ζήτηση για πτήσεις έχει επιστρέψει, τα στελέχη προειδοποίησαν ότι τα προβλήματα παραγωγής στους κύριους κατασκευαστές, την Airbus και την Boeing, θα μπορούσαν ακόμη να βάλουν φρένο στην ανάκαμψη. Η Avolon προειδοποίησε ότι οι καθυστερήσεις παράδοσης γίνονται «ενδημικές». Περίπου 2.400 αεροπλάνα που είχαν προγραμματιστεί δεν είχαν κατασκευαστεί λόγω της πανδημίας.

Ο Kelly της AerCap ανέφερε ότι η Boeing και η Airbus «δέχονται τεράστια πίεση» και «δεν θα πλήξουν τους στόχους παραγωγής τους». Η εταιρεία είναι ο μεγαλύτερος πωλητής μεταχειρισμένων αεροσκαφών στον κόσμο. Πέρυσι, οι μισές από τις πωλήσεις αεροσκαφών της AerCap ήταν σε αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με τον Kelly, εν μέσω αυξημένων ανησυχιών για καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αεροπλάνων.  Η Airbus και η Boeing αύξησαν και οι δύο την παραγωγή αεροσκαφών πέρυσι για να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση από τις αεροπορικές εταιρείες. Η Airbus παρέδωσε 661 τζετ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 8%, ενώ η αντίπαλη Boeing αύξησε την παραγωγή κατά 41% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε 480 αεροσκάφη.

Πηγή: ot.gr