Τις τελευταίες εβδομάδες, αρκετές παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες, ιδιαίτερα αυτές που εδρεύουν στην Ευρώπη, αποχωρούν από την Κίνα, λόγω της μειωμένης ζήτησης.
Αξιοσημείωτοι αερομεταφορείς όπως η Finnair, η Lufthansa, η Virgin Atlantic, η British Airways, η Scandinavian Airlines (SAS) και η LOT Polish Airlines μείωσαν όλες τις συχνότητες πτήσεων τους ή έχουν εγκαταλείψει εντελώς τα δρομολόγια.
Αυτές οι ανακοινώσεις αυξάνονται, αντανακλώντας τη συνεχιζόμενη τάση των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών αποχώρησης από την Κίνα.
Αντίθετα, τα δρομολόγια αερομεταφορέων της Κίνας προς την Ευρώπη αυξήθηκαν 74%, προσθέτοντας 6.331 πτήσεις, σύμφωνα με ανάλυση του OAG.
- Στις αρχές Αυγούστου, η British Airways ανέστειλε τις πτήσεις της Λονδίνο-Πεκίνο για ένα χρόνο.
- Ομοίως, η Virgin Atlantic αποκάλυψε ότι θα σταματήσει τη διαδρομή Λονδίνο-Σαγκάη μετά από 25 χρόνια υπηρεσίας.
- Τον Οκτώβριο, η Lufthansa επιβεβαίωσε ότι θα διακόψει τις καθημερινές της πτήσεις Φρανκφούρτη-Πεκίνο, με ισχύ από τις 26 Οκτωβρίου
- Τις επόμενες εβδομάδες, η SAS θα σταματήσει επίσης τις πτήσεις μεταξύ Κοπεγχάγης και Σαγκάης.
- Η LOT Polish Airlines θα διακόψει το δρομολόγιο Βαρσοβία-Πεκίνο, το οποίο μόλις είχε ξεκινήσει εκ νέου τον Ιούνιο του 2024.
Σε όλη την Ευρώπη, οι αεροπορικές εταιρείες μειώνουν λίγο πολύ διακριτικά τη χωρητικότητα προς την Κίνα, επικαλούμενες τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς και τη στασιμότητα της ζήτησης.
Αθέμιτος ανταγωνισμός
Ωστόσο, το θέμα είναι ο ανταγωνισμός από κινεζικές εταιρείες. Αυτές επωφελούνται από σημαντικά χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Επιπλέον έχουν το πλεονέκτημα ότι τους επιτρέπεται να πετούν πάνω από το ρωσικό έδαφος. Πρόκειται για ένα προνόμιο που έχασαν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες μετά την έναρξη της σύγκρουσης στην Ουκρανία.
Σχετικά με αυτές τις προκλήσεις ο Marjan Rintel, διευθύνων σύμβουλος της KLM υπογράμμισε ότι αυτό «μας παίρνει δύο επιπλέον ώρες για να φτάσουμε στην Κίνα, η οποία απαιτεί επίσης τέσσερα επιπλέον μέλη πληρώματος και φυσικά, περισσότερα καύσιμα τα οποία δεν είναι φθηνά αυτές τις μέρες.
Είναι απογοητευτικό και πιστεύω είναι επιζήμιο για τις σχέσεις μας. Εμείς συμμετέχουμε σε διεθνή ανταγωνισμό, καθιστώντας πολύ δύσκολη τη λειτουργία υπό περιορισμούς που δεν επηρεάζουν τους άλλους.»
Ο επικεφαλής του ολλανδικού αερομεταφορέα, προέτρεψε στο παρελθόν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει μέτρα κατά αυτού που θεωρεί αθέμιτο ανταγωνισμό. Πρότεινε την εφαρμογή ελέγχων τιμών ή άλλα μέτρα για την αποκατάσταση της ισορροπίας στις γραμμές Ευρώπης-Κίνας.
Ευκαιρίες για κινεζικές αεροπορικές εταιρείες
Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έσπευσαν να αξιοποιήσουν τις πρόσφατες ευκαιρίες. Το καλοκαίρι του 2024, η συχνότητα των πτήσεων των κινεζικών αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε 50% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2023.
- Το Λονδίνο έχει γίνει η κύρια πύλη για τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, με 2.407 πτήσεις να φτάνουν αυτό το καλοκαίρι, σημειώνοντας άνοδο 35%.
- Αυτό φέρνει την πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου μπροστά από τη Φρανκφούρτη, ενώ το Παρίσι -προηγουμένως ηγέτης της αγοράς- έπεσε στην τέταρτη θέση.
Σύμφωνα με την ανάλυση του OAG, «οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες υιοθετούν μια στρατηγική “χτίστε το δίκτυο και οι επιβάτες θα έρθουν” για την επέκταση.»
Αναπτύσσουν γρήγορα τις διαδρομές μεγάλων αποστάσεων όπου είναι δυνατόν, ανεξάρτητα από την τρέχουσα ζήτηση.
Η πιο πρόσφατη ανακοίνωση είναι η έναρξη της γραμμής Μαδρίτης-Σεντζέν από τη Hainan Airlines, που θα ξεκινήσει στις 19 Νοεμβρίου.
Πηγή: tourismtoday.gr