Η πρώτη εμπορική πτήση παγκοσμίως με τη χρήση συνθετικής κηροζίνης πραγματοποιήθηκε από την ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM, μέλος της Air France-KLM Group, μεταφέροντας επιβάτες από το Άμστερνταμ στη Μαδρίτη τον περασμένο μήνα, δήλωσε η ολλανδική κυβέρνηση και η αεροπορική εταιρεία τη Δευτέρα.

Για πρώτη φορά παγκοσμίως, πραγματοποιήθηκε πτήση επιβατών με χρήση ενός ικανοποιητικού ποσοστού βιώσιμης συνθετικής κηροζίνης, στην Ολλανδία. Αυτό ανακοινώθηκε σήμερα κατά τη διάρκεια του διεθνούς συνεδρίου για τα συνθετικά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) στη Χάγη.

Η Shell, παραγωγός βιώσιμης κηροζίνης και η KLM μέλος του ομίλου Air France – KLM, που εκτέλεσε την πτήση, παρουσίασε αυτή το πρότζεκτ κατά τη διάρκεια της συνάντησης που ξεκίνησε η Cora van Nieuwenhuizen, υπουργός Υποδομών και Διαχείρισης της Ολλανδίας.

Στο συνέδριο συμμετείχαν Ευρωπαίοι πολιτικοί, υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, εκπρόσωποι της επιχειρηματικής κοινότητας, της βιομηχανίας (αεροπορίας) και ΜΚΟ.

Η ανάπτυξη και η χρήση εναλλακτικών συνθετικών και βιοκαυσίμων έναντι της κηροζίνης θεωρείται ως κλειδί για τις μακροπρόθεσμες προσπάθειες και βιώσιμους στόχους μείωσης των εκπομπών του θερμοκηπίου από τον αεροπορικό κλάδο.

Περίπου 500 λίτρα τέτοιου είδους καύσιμα παρήχθησαν και παραδόθηκαν. Όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, η πρώτη εμπορική πτήση επιβατών από το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ προς τη Μαδρίτη τον περασμένο μήνα, πραγματοποιήθηκε σε ανάμιξη 500 λίτρων βιώσιμης συνθετικής κηροζίνης.

Η Shell παρήγαγε τη συνθετική κηροζίνη στο ερευνητικό της κέντρο στο Άμστερνταμ με βάση το CO2, το νερό και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο από το ολλανδικό έδαφος.

Το αεροσκάφος KLM χρησιμοποίησε κανονικό καύσιμο αναμεμιγμένο με 500 λίτρα (132 γαλόνια) συνθετικής κηροζίνης που παράγεται από τη Royal Dutch Shell με διοξείδιο του άνθρακα, νερό και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σε συνδυασμό με το κανονικό καύσιμο για την τροφοδοσία του αεροσκάφους, ανέφερε δήλωση.

«Το να καταστεί η αεροπορική βιομηχανία πιο βιώσιμη είναι μια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε όλοι μας», δήλωσε ο υπουργός υποδομών της Ολλανδίας Cora van Nieuwenhuizen.

«Σήμερα, με αυτόν τον κόσμο πρώτα, μπαίνουμε σε ένα νέο κεφάλαιο της αεροπορίας μας».

Το βιώσιμο καύσιμο θα συμβάλει δυνητικά στη μείωση των εκπομπών ρύπων Διοξειδίου του Άνθρακα σε συνδυασμό με τους νέους σύγχρονους, αποδοτικούς και φιλικούς προς το Περιβάλλον στόλους των αεροπορικών εταιρειών, δήλωσε ο Pieter Elbers, ο οποίος είναι επικεφαλής της KLM, από το Group της Air France KLM.

«Η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα σε ανθεκτικές εναλλακτικές λύσεις είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία», δήλωσε ο Elbers.

aviationlife.gr με πληροφορίες από Reuters