Η φινλανδική κυβέρνηση σκοπεύει να υποστηρίξει τον εθνικό αερομεταφορέα της χώρας, Finnair, που θα χορηγήσει ένα μη εξασφαλισμένο υβριδικό δάνειο έως και 400 εκατομμύρια ευρώ (486 εκατομμύρια δολάρια). Η τελική απόφαση για την πιθανή συμφωνία χρηματοδότησης θα αποφασιστεί στην επόμενη ολομέλειας της κυβέρνησης.
Η φινλανδική κυβέρνηση θεωρεί ότι το δεύτερο κύμα του ιού οδήγησε την Φινλανδική αεροπορική εταιρεία σε πιο αργή ανάκαμψη από ό, τι αναμενόταν. “Το υβριδικό δάνειο θα αποτελούσε σημαντική πτυχή στη διασφάλιση της χρηματοοικονομικής μας σταθερότητας εάν η ανάκαμψη της εναέριας κυκλοφορίας είναι βραδύτερη από το αναμενόμενο”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Finnair, Topi Manner.
Σύμφωνα με τη δήλωση, τα κεφάλαια θα δοθούν για την ενίσχυση της αεροπορικής εταιρείας, σε περίπτωση που τα μετρητά ή τα κεφάλαια των μετοχών της, μειωθούν κάτω από το όριο της αεροπορικής εταιρείας. Τα ίδια κεφάλαια της Finnair ήταν 940 εκατομμύρια ευρώ (1,1 δισεκατομμύρια δολάρια) και τα ταμειακά αποθεματικά ήταν 725 εκατομμύρια ευρώ (887 εκατομμύρια δολάρια) από το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2020.
Η χρηματοδοτική ρύθμιση θα πρέπει να εγκριθεί από την Επιτροπή της ΕΕ. Το υβριδικό δάνειο δεν θα προσθέσει επιπλέον κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς τα 400 εκατομμύρια ευρώ είναι ακόμη διαθέσιμα από τα συνολικά 700 εκατομμύρια ευρώ, από το δάνειο, το οποίο η φινλανδική κυβέρνηση ενέκρινε να διαθέσει νωρίτερα τον Μάιο του 2020.
Το φινλανδικό κράτος κατέχει ποσοστό 55,9% στην αεροπορική εταιρεία. “Το κράτος έχει δεσμευτεί να ενεργεί ως υπεύθυνος ιδιοκτήτης για τη Finnair”, πρόσθεσε ο Tytti Tuppurainen, υπουργός υπεύθυνος για τις πολιτικές ιδιοκτησίας του κράτους.
Παρατηρείται ότι τα ποσά που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και σε ευρωπαϊκό είναι ικανά να διατηρήσουν την ρευστότητα των αεροπορικών εταιρειών και να τις υποστηρίξουν σε μία τόσο δύσκολη περίοδο. Στη χώρα μας η Aegean Airlines ενισχύθηκε με κρατική χρηματοδότηση καθώς και με ιδιωτικά κεφάλαια ( των μετόχων ). Η ενίσχυση αυτή όμως είναι πολύ μικρή για το μέγεθος της Aegean καθώς και το ποσό μικρό σχετικά με αυτά που δόθηκαν στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές εταιρείες.
Το συμπέρασμα είναι κοινό για όλες τις αεροπορικές εταιρείες που χρειάζονται βοήθεια καθώς πριν την πανδημία, κάποιες από αυτές είχαν εξαιρετικά επίπεδα ανάπτυξης και θα είχαν φτάσει σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα ανάπτυξης εάν δεν υπήρχαν αυτοί οι λόγοι ανωτέρας βίας.
aviationlife.gr