Λίγες ώρες αφότου η Lufthansa υπέβαλε χθες επίσημα την νέα προσφορά της για ποσοστό έως και 40% στην ITA Airways, η Air France-KLM ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τις συνομιλίες εξαγοράς του αεροπορικού φορέα της Ιταλίας.

Η δήλωση, ανοίγει τον δρόμο στη Lufthansa για να γίνει ο νεότερος μέτοχος του νεοσύστατου ιταλικού αερομεταφορέα, για μερίδιο 40% αξίας 200-300 εκατομμυρίων ευρώ αρχικά και με δυνατότητα να αγοράσει τελικά το υπόλοιπο της εταιρείας.

Ο γαλλο-ολλανδικός όμιλος αεροπορίας δεν θα επιδιώξει να αγοράσει τον ιταλικό αερομεταφορέα, αλλά αποφάσισε να παραμείνει στενός συνεργάτης μέσω της συμμαχίας SkyTeam προς το παρόν. Ωστόσο, η Lufthansa είναι μέρος της ανταγωνιστικής ομάδας Star Alliance.

Η Lufthansa υπέβαλε χθες την προσφορά στο ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών επιδιώκοντας ένα μνημόνιο κατανόησης (MoU) σχετικά με την προσφορά εξαγοράς της πριν από τις «αποκλειστικές» διαπραγματεύσεις.

Σε ανακοίνωση της, η Lufthansa είπε ότι οι συνομιλίες «επικεντρώθηκαν κυρίως στη μορφή μιας πιθανής επένδυσης μετοχικού κεφαλαίου και στην εμπορική και λειτουργική ενσωμάτωση της ITA στον Όμιλο Lufthansa Airline, καθώς και στις συνέργειες που θα προκύψουν».

Η Lufthansa σημείωσε πώς «η Ιταλία είναι η πιο σημαντική αγορά εκτός των εγχώριων αγορών της και των ΗΠΑ.

Η σημασία της Ιταλίας τόσο για τα επαγγελματικά όσο και για τα ιδιωτικά ταξίδια έγκειται στην ισχυρή οικονομία της με εξαγωγικό προσανατολισμό και τη θέση της ως ένα από τα κορυφαία μέρη διακοπών της Ευρώπης».

Η Lufthansa επιδίωξε να αποκτήσει ένα κομμάτι της ITA Airways, έχοντας υποβάλει προσφορά τον Ιανουάριο του 2022, με τον ιταλικό Όμιλο κρουαζιέρας MSC.

Τον περασμένο Αύγουστο, η ιταλική κυβέρνηση βρισκόταν σε αποκλειστικές συνομιλίες με την κοινοπραξία που αποτελείται από τις Air France-KLM, Delta Air Lines και Certares. Ωστόσο, αφού δεν μπόρεσε να επιτευχθεί συμφωνία, περισσότεροι μνηστήρες κλήθηκαν να υποβάλουν προσφορές.
Τώρα, η γερμανική αεροπορική εταιρεία υπέβαλε μόνη της την νέα προσφορά στην ιταλική κυβέρνηση.

Η ITA Airways είναι ο νόμιμος διάδοχος της Alitalia, την οποία ανέλαβε η ιταλική κυβέρνηση στις αρχές της πανδημίας του κορωνοϊού μετά από τέσσερα χρόνια διοίκησης.


Η αεροπορική εταιρεία έκλεισε στις 15 Οκτωβρίου 2021, ενώ οι υπόλοιπες δραστηριότητες της πωλήθηκαν στη νεοσύστατη ITA Airways.

Πηγή: tourismtoday.gr