Ως αποτέλεσμα της κρίσης της Πανδημίας, η Brussels Airlines αναφέρει προσαρμοσμένο EBIT ύψους -70 εκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο τρίμηνο, μόνο κατά 9% μείωση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, η οποία περιλάμβανε τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2020, δύο «κανονικούς» μήνες πριν ο κορωνοϊός φτάσει στην Ευρώπη.

Το πρώτο τρίμηνο είναι παραδοσιακά η χαμηλότερη απόδοση ενός έτους στον κλάδο των αερομεταφορών.

Τα έσοδα της βελγικής αεροπορικής εταιρείας μειώθηκαν κατά 76% από έτος σε έτος σε 55 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το κόστος λειτουργίας μειώθηκε κατά 59% σε 130 εκατομμύρια ευρώ, εν μέρει λόγω της χαμηλότερης παραγωγής, αλλά επίσης χάρη στα μέτρα εξοικονόμησης κόστους στο Reboot Plus πρόγραμμα.

Μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου, η Brussels Airlines καλωσόρισε 192.000 επιβάτες, μείωση 88% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2020, όταν δύο στους τρεις μήνες ήταν «φυσιολογικοί» μήνες χωρίς την επίδραση του Covid-19.

Η αεροπορική εταιρεία πραγματοποίησε 1.791 πτήσεις, επίσης μείωση 87%. Ο μέσος συντελεστής φόρτωσης καθίσματος μειώθηκε κατά 15,3 εκατοστιαίες μονάδες σε 58,2%.

Η απαγόρευση των μη απαραίτητων ταξιδιών που εκδόθηκε από τη βελγική κυβέρνηση επηρέασε σοβαρά τόσο τον αριθμό των επιβατών μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων της Brussels Airlines.

Η διηπειρωτική κίνηση είχε ωστόσο καλύτερη απόδοση από τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, λόγω της εστίασης της εταιρείας σε αφρικανικές διαδρομές με σταθερή ζήτηση στο τμήμα VFR (Visiting Friends & Relatives) και στο επίπεδο του φορτίου, ιδίως όσον αφορά τις μεταφορές ιατρικού εφοδιασμού.

Τα έσοδα της Brussels Airlines μειώθηκαν κατά 76% από έτος σε έτος σε 55 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021 ως αποτέλεσμα της κρίσης , ενώ τα λειτουργικά έσοδα ήταν 76% χαμηλότερα από έτος σε έτος στα 60 εκατομμύρια ευρώ.

Τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά 59% σε 130 εκατομμύρια ευρώ κυρίως λόγω της μείωσης των υλικών εξόδων που σχετίζονται με τον όγκο. Παρά το μεγάλο μέρος των σταθερών δαπανών, μειώθηκαν οι δαπάνες χάρη στην σχεδόν ολοκλήρωση της φάσης αναδιάρθρωσης του προγράμματος Reboot Plus.

Το προσαρμοσμένο EBIT της Brussels Airlines μειώθηκε κατά 9% σε -70 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος: -64 εκατομμύρια ευρώ).

Μέσα στο πρόγραμμα μετασχηματισμού Reboot Plus, η Brussels Airlines έχει σχεδόν ολοκληρώσει τη φάση αναδιάρθρωσης που μειώνει το μέγεθος του στόλου κατά 30% και τον αριθμό του προσωπικού κατά 25%.

Μεταξύ άλλων επιπρόσθετων μέτρων σε αυτό το πρόγραμμα, ισχύουν νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας από τον Ιανουάριο του 2021 για όλες τις ομάδες εργαζομένων, δημιουργώντας μια ανταγωνιστική δομή κόστους στο επίπεδο του κόστους προσωπικού.

Το πρόγραμμα Reboot Plus, που στοχεύει σε διαρθρωτικό περιθώριο 8% EBIT έως το 2024, εισέρχεται τώρα σε μια δεύτερη φάση, μια φάση στρατηγικής επένδυσης στην εξυπηρέτηση πελατών, την αποτελεσματικότητα, την ανάπτυξη των εργαζομένων και τα εργαλεία, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα μακροπρόθεσμο κερδοφόρο μέλλον για την εταιρεία.

Χάρη σε αυτήν την πολύ προληπτική και περιοριστική διαχείριση χωρητικότητας, η Brussels Airlines κατάφερε να διατηρήσει τις πτήσεις θετικής σε μετρητά κάθε εβδομάδα από την επανεκκίνηση της στις 15 Ιουνίου 2020.

Επί του παρόντος, η Brussels Airlines αυξάνει σταδιακά την ικανότητα πτήσης της για να προσφέρει μια προσφορά πτήσης σύμφωνα με την αναμενόμενη ζήτηση για τις καλοκαιρινές διακοπές (κατά μέσο όρο το 65% της χωρητικότητας του 2019), με έμφαση στο τμήμα αναψυχής.

aviationlife.gr με πληροφορίες από tourismtoday.gr