ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ
- Η Delta είχε απώλειες-ρεκόρ 12,39 δις δολαρίων το 2020 καθώς η πανδημία κατέστρεψε τη ταξιδιωτική ζήτηση.
- Η Delta σημείωσε καθαρή ζημιά 755 εκ. δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο σε σύγκριση με κέρδη 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων ένα χρόνο νωρίτερα.
- Τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν κατά 65% από 11,44 δις δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2019 σε 3,97 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Delta Air Lines μείωσε κατά το ήμισυ την καύση των μετρητών της κατά το τέταρτο τρίμηνο και αναμένεται να είναι κερδοφόρα αυτό το καλοκαίρι σύμφωνα με μία αισιόδοξη πρόβλεψη, μετά την πανδημία covid που οδήγησε την αεροπορική εταιρεία στη χειρότερη χρονιά της.
Η Delta σημείωσε καθαρές ζημίες – ρεκόρ περίπου 12,39 δις δολαρίων το 2020 και την πρώτη ετήσια απώλεια της αεροπορικής εταιρείας με έδρα την Ατλάντα από το 2009.
Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία σημείωσε καθαρές ζημίες 755 εκ. δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο σε σύγκριση με κέρδη 1,1 δις δολαρίων ένα χρόνο νωρίτερα. Τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν κατά 65% από 11,44 δισεκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2019 σε 3,97 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα έσοδα της εταιρείας έλαβαν ώθηση 441 εκατομμυρίων δολαρίων από τις πωλήσεις διυλιστηρίων τρίτων. Σε προσαρμοσμένη βάση, η Delta είχε απώλεια ανά μετοχή 2,53 $, σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις αναλυτών για απώλεια 2,50 $ ανά μετοχή.
Ωστόσο, καθώς οι απώλειες και τα χρήματα της αεροπορικής εταιρείας μειώνονται έχει ξεκινήσει η διανομή των εμβολίων έχοντας προκαλέσει αισιοδοξία ότι η ταξιδιωτική ζήτηση θα επανέλθει τους επόμενους μήνες.
Οι μετοχές της Delta αυξήθηκαν κατά 2,5% την Πέμπτη στα 41,47 $.
Η σπατάλη μετρητών ( cash burn ) του αερομεταφορέα ήταν κατά μέσο όρο 12 εκ. δολάρια την ημέρα το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, μειωμένο κατά το ήμισυ από το μέσο ποσό μετρητών 24 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα το τρίτο τρίμηνο.
Η αεροπορική εταιρεία θα αντιμετωπίσει δύσκολους μήνες μπροστά, αλλά αναμένει ανάκαμψη το 2021 καθώς τα εμβόλια Covid χορηγούνται σε όλη τη χώρα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ed Bastian.
«Ενώ οι προκλήσεις μας συνεχίζονται το 2021, είμαι αισιόδοξος ότι θα είναι ένα έτος ανάκαμψης και ένα σημείο καμπής που οδηγεί σε μια ακόμη ισχυρότερη Delta να επιστρέψει στην αύξηση των εσόδων, στην κερδοφορία και στην δημιουργία εσόδων», δήλωσε ο Bastian.
Η Delta δήλωσε ότι αναμένει μείωση των εσόδων από 60% έως 65% το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ακριβώς όπως άρχισε η πανδημία. Αυτό είναι χειρότερο από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για πτώση 48% από έτος σε έτος.
Η πανδημία κατέστρεψε την ταξιδιωτική ζήτηση, καθώς οι ανησυχίες για τον ιό, οι καραντίνες, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και οι παύσεις στα επαγγελματικά ταξίδια κράτησαν εκατομμύρια πιθανούς ταξιδιώτες στο σπίτι με τις επιλογές από πολλές ηλεκτρονικές πλατφόρμες επικοινωνίας να κυριαρχούν ( Zoom, Teams, Skype, etc). Σύμφωνα με στοιχεία της Διοίκησης Ασφάλειας Αερομεταφορών, μόλις 324 εκατομμύρια ταξιδιώτες πέταξαν το 2020, από 824 εκατομμύρια το 2019.
Η περισσότερη ζήτηση προέρχεται ακόμη από ταξίδια αναψυχής ( leisure ) και πιθανότατα θα παραμείνει έτσι μεσοπρόθεσμα, ανέφεραν τα στελέχη της Delta την Πέμπτη. Αυτή είναι μια πρόκληση για τη Delta, καθώς είχε βασιστεί σε μεγάλο βαθμό στους επαγγελματίες ταξιδιώτες πριν από την πανδημία. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 51% των εταιρικών πελατών της Delta πιστεύουν ότι τα επαγγελματικά τους ταξίδια θα επιστρέψουν στα επίπεδα του 2019 έως το 2023 και το 40% δήλωσε έως το 2022, σύμφωνα με τον Bastian. Ορισμένα επαγγελματικά ταξίδια έχουν αυξηθεί, από μικρές και μικρό-μεσαίες εταιρείες κυρίως.
Τα διεθνή ταξίδια είναι επίσης πιο δύσκολα τώρα από ό, τι πριν από την πανδημία, καθώς οι κυβερνήσεις έχουν εφαρμόσει περιορισμούς εισόδου και απαιτήσεις καραντίνας και δοκιμών. Την Τρίτη, τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων δήλωσαν ότι θα απαιτούσαν από τους ταξιδιώτες, συμπεριλαμβανομένων των πολιτών των ΗΠΑ, να δείξουν ότι έχουν αρνητικά Covid test πριν πετάξουν στις ΗΠΑ.
Ο CEO Ed Bastian εξέφρασε τις ανησυχίες του για τα αρνητικά τεστ πριν τις πτήσεις και δήλωσε πιθανά προβλήματα όπως η έλλειψη των διαθέσιμων τεστ.
«Προσωπικά είχα πολλές συζητήσεις με τον Δρ [Διευθυντής CDC Robert] Redfield για αυτό», είπε. «Συνεπώς, επεξεργαζόμαστε τις λεπτομέρειες εφαρμογής. Νομίζω ότι είναι απολύτως σωστό να γίνει για την βιωσιμότητα της βιομηχανία μας, αλλά πρόκειται να δημιουργήσουμε μερικά βραχυπρόθεσμα προβλήματα».
Παρακάτω το πώς απέδωσε η Delta το τρίμηνο, σε σύγκριση με αυτό που περίμενε η Wall Street, βάσει των μέσων εκτιμήσεων που συνέταξε η Refinitiv:
Προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή: απώλεια 2,53 $ έναντι αναμενόμενης απώλειας 2,50 $
Συνολικά έσοδα: 3,97 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι αναμενόμενων 3,59 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Η Delta προειδοποίησε ότι η ανάκαμψη θα πάρει χρόνο.
“Οι αρχές του έτους θα χαρακτηρίζονται από ασταθή ανάκτηση ζήτησης και μια καμπύλη κράτησης που παραμένει συμπιεσμένη, ακολουθούμενη από ένα σημείο καμπής, και τέλος μια συνεχής ανάκαμψη της ζήτησης καθώς η εμπιστοσύνη των πελατών κερδίζει δυναμική, οι εμβολιασμοί γίνονται ευρέως διαδεδομένοι και τα γραφεία ανοίγουν εκ νέου” Ο πρόεδρος της Delta Glen Hauenstein δήλωσε στην ανακοίνωση των κερδών.
Η Delta είπε ότι έκλεισε το τέταρτο τρίμηνο με ρευστότητα 16,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Delta συγκέντρωσε δισεκατομμύρια χρέους πέρυσι, συμπεριλαμβανομένου ενός ρεκόρ πώλησης χρέους ύψους 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων που υποστηρίζεται από το πρόγραμμα SkyMiles με τακτικά δρομολόγια.
Ο αερομεταφορέας και οι αντίπαλοί του λαμβάνουν επίσης πρόσθετα ομοσπονδιακά κεφάλαια για να υποστηριχθούν στην αντιμετώπιση της κρίσης. Το Κογκρέσο στα τέλη του περασμένου έτους ενέκρινε πρόσθετη ομοσπονδιακή βοήθεια ύψους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τις αεροπορικές εταιρείες για πληρωμή εργαζομένων, επιπλέον των 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κρατική υποστήριξη μισθοδοσίας που έλαβαν βάσει του νόμου CARES του Μαρτίου.
aviationlife.gr