Η Lufthansa μπορεί να αποσύρει μόνιμα περισσότερα αεροσκάφη σε μία στρατηγική της να εμφανιστεί πιο αποδοτική από την πανδημία κορωνοϊού, δήλωσε η εταιρεία την Πέμπτη, καθώς ανέφερε ρεκόρ απώλειας 6,7 δισ. Ευρώ (8,10 δισ. Δολάρια) για το 2020.
“Εξετάζουμε εάν όλα τα αεροσκάφη ηλικίας άνω των 25 ετών θα παραμείνουν στο έδαφος μόνιμα”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Carsten Spohr, δεσμεύοντας να είναι το 2021 “έτος αναπροσαρμογής και εκσυγχρονισμού” για την εταιρεία.
Επιβεβαίωσε επίσης την αναμενόμενη αποχώρηση των οκτώ εναπομενόντων αεροσκαφών Airbus A380 της Lufthansa.
Η Lufthansa ανέφερε καθαρή ζημία 4,14 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,38 δισεκατομμύρια δολάρια) με έλλειμμα 1,29 δισεκατομμυρίων στα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT). Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 71% στα 2,59 δισ. Ευρώ.
Οι μετοχές της υποχώρησαν 2,3% στα 12,49 ευρώ στη Φρανκφούρτη, αφού κέρδισαν σχεδόν 15% από την αρχή του έτους από τις ελπίδες για ανάκαμψη.
Ο αναλυτής του Bernstein, Daniel Roeska, δήλωσε ότι παρά την «απτή πρόοδο» όσον αφορά τη μείωση του κόστους στις θυγατρικές εταιρείες του Ομίλου, «η κύρια γραμμή της Lufthansa εξακολουθεί να παραμένει στο πρώτο βήμα». “Πρέπει να γίνουν περισσότερα – και γρηγορότερα”, δήλωσε.
Η Lufthansa μείωσε το εργατικό δυναμικό της παγκοσμίως κατά 20% σε 110.000 το 2020 και επιδιώκει να εξαλείψει άλλες 10.000 γερμανικές θέσεις εργασίας και το ισοδύναμο μισθολογικό κόστος.
Ο όμιλος, ο οποίος έλαβε πακέτο διάσωσης 9 δις. ευρώ από την κυβέρνηση τον περασμένο Ιούνιο, δήλωσε ότι θα λειτουργήσει με 40-50% της χωρητικότητας του, σε σχέση με πριν από την πανδημία, μειώνοντας τις προηγούμενες φιλοδοξίες του για 40-60% ανάκαμψη.
Ωστόσο, τα καλοκαιρινά ταξίδια θα αυξηθούν γρήγορα ανάλογα με την άρση των περιορισμών, είπε ο Spohr και η Lufthansa είναι έτοιμη να αποκαταστήσει το 70% του προγράμματος της, βραχυπρόθεσμα.
Η αεροπορική εταιρεία κατέγραψε καθαρή απώλεια 6,33 δισεκατομμυρίων ευρώ και έσοδα 13,59 δισεκατομμύρια ευρώ, μειωμένα κατά 63%. Η εταιρεία προέβλεψε μικρότερη απώλεια το 2021 EBIT σε σχέση με τα περσινά 5,45 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι αναλυτές ανέμεναν απώλειες 6,63 δισ. Ευρώ για το 2020 και 1,24 δισ. Ευρώ τους τελευταίους τρεις μήνες, σύμφωνα με τη Lufthansa.
Ο αεροπορικός όμιλος έχει σχέδια για μείωση του στόλου του σε 650 αεροπλάνα το 2023 και σταδιακή απόσυρση των παλαιών αεροσκαφών Boeing 747-400s και Airbus 340-600s. Μια πιο αργή ανάκαμψη σημαίνει ότι περισσότερα γειωμένα αεροπλάνα δεν θα επιστρέψουν ποτέ σε υπηρεσία.
Η καύση μετρητών μειώθηκε στα 300 εκατομμύρια ευρώ το μήνα, το τέταρτο τρίμηνο και αναμένεται να παραμείνει σταθερή σε αυτό το επίπεδο τους πρώτους τρεις μήνες του 2021, ανέφερε η εταιρεία.
Το καθαρό χρέος αυξήθηκε στα 9,9 δισεκατομμύρια ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου από 6,7 δισεκατομμύρια ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ η συνολική ρευστότητα ανήλθε σε 10,6 δισεκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένων 5,7 δισεκατομμυρίων ευρώ σε αχρησιμοποίητη κρατική ενίσχυση.
“Έχουμε αρκετή ρευστότητα για να αντέξουμε ένα περιβάλλον αγοράς που παραμένει δύσκολο”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Οικονομικών Remco Steenbergen.
Aviationlife.gr με πληροφορίες από Reuters