Η SWISS θα θέσει σε δοκιμαστική εφαρμογή ένα σύστημα καταμέτρησης των επιβατών της, σε μια προσπάθεια να βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες της.
Πιο συγκεριμένα, το μέλος του Ομίλου Lufthansa, Swiss International Air Lines (SWISS) ανακοίνωσε την Τρίτη, 4 Απριλίου, ότι σχεδιάζει να πραγματοποιήσει μια τρίμηνη δοκιμή για την καταμέτρηση των επιβατών που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη (AI). Η δοκιμή στοχεύει στη μείωση του φόρτου εργασίας του πληρώματος θαλάμου επιβατών ενισχύοντας παράλληλα την ασφάλεια.
Με την καταμέτρηση των επιβατών, διασφαλίζεται ο σωστός αριθμός αυτών στο αεροσκάφος. Ένας αριθμός που θα πρέπει να ταιριάζει με τον αριθμό που αναγράφεται στα χαρτιά της πτήσης. Αυτό βοηθά στην εξάλειψη τυχόν λαθρεπιβατών ή στην ανάδειξη του ζητήματος των αγνοουμένων επιβατών. Η μέτρηση προσώπων πραγματοποιείται συνήθως βάζοντας μια αεροσυνοδό να περπατά πάνω-κάτω στο διάδρομο με ένα φορητό «counter-clicker» Κάθε φορά που εντοπίζεται ένας επιβάτης, πατιέται ένα κουμπί και η καταμέτρηση καταγράφεται στη μικρή συσκευή.
Η SWISS ελπίζει να ανακουφίσει το πλήρωμα καμπίνας από αυτήν την ευθύνη χρησιμοποιώντας Τεχνητή Νοημοσύνη. Όπως αναφέρει η αεροπορική εταιρεία, «η ψηφιοποίηση της διαδικασίας καταμέτρησης επιβατών έχει σκοπό να ενισχύσει την ασφάλεια και ταυτόχρονα να διευκολύνει τον φόρτο εργασίας του προσωπικού καμπίνας της αεροπορικής εταιρείας».
Πώς (και πότε) θα το κάνει η SWISS;
Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία, επιλεγμένες πτήσεις της SWISS από τη Ζυρίχη μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου θα έχουν μια κάμερα εγκατεστημένη προσωρινά στην καμπίνα για τη διαδικασία επιβίβασης. Αυτή η κάμερα θα καταγράφει τους επιβάτες καθώς επιβιβάζονται και θα προσδιορίζει τον συνολικό αριθμό τους. Οι ηχογραφήσεις και οι σημειώσεις της αεροπορικής εταιρείας θα εκπαιδεύσουν την εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης στην επιβίβαση.
Όπως μάθαμε βλέποντας πλάνα με «αυτοοδηγούμενα» αυτοκίνητα Tesla να αντιμετωπίζουν φρικτά ατυχήματα, η τεχνητή νοημοσύνη έχει πολύ δρόμο να διανύσει μέχρι να της εμπιστευτούν συγκεκριμένα καθήκοντα. Είναι η διαδικασία καταμέτρησης των επιβατών αρκετά απλή εργασία; Η SWISS σημειώνει ότι το σύστημα πρέπει να περάσει μερικές «δοκιμές» για να θεωρηθεί επιτυχημένο. Αυτό περιλαμβάνει τη δυνατότητα να διακρίνει εάν ένας επιβάτης κρατά ένα βρέφος στην αγκαλιά του και «πρέπει επίσης να λειτουργεί άψογα ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες φωτισμού».
Η αεροπορική εταιρεία σημειώνει ότι τα αποτελέσματα θα «αναλύονται συνεχώς» κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμαστικής φάσης τριών μηνών για τη βελτίωση της αξιοπιστίας. Επιπλέον, καθώς τους επόμενους μήνες θα είναι δοκιμαστική, θα διεξαχθεί και η χειροκίνητη, συμβατική διαδικασία καταμέτρησης προσωπικού. Μετά τη δοκιμή, η SWISS θα αναλύσει τα αποτελέσματα και θα αποφασίσει εάν αυτή η μέθοδος θα πρέπει να εισαχθεί.
Το απόρρητο είναι εξασφαλισμένο
Στην επίσημη ανακοίνωσή της, η αεροπορική εταιρεία τόνισε ότι το απόρρητο των επιβατών θα προστατεύεται, καθώς «προσδίδει ύψιστη σημασία στην ασφάλεια των δεδομένων και την προστασία των δεδομένων». Όλες οι ηχογραφήσεις, λέει η αεροπορική εταιρεία, «θα υποβληθούν σε επεξεργασία σε πλήρη συμμόρφωση με τις αυστηρές ευρωπαϊκές (GDPR) και ελβετικές (FADP) διατάξεις προστασίας δεδομένων και στη συνέχεια θα διαγραφούν».
Οι επιβάτες των σχετικών πτήσεων θα ενημερωθούν για τη δοκιμή πριν από την επιβίβαση και η αεροπορική εταιρεία δηλώνει ότι κανείς δεν θα εντοπιστεί από τις εικόνες που τραβήχτηκαν. Ο ήχος δεν θα συλλέγεται ως μέρος της διαδικασίας.