Επιθεωρήσεις σε όλα τα Boeing 777 που φέρουν κινητήρες Pratt & Whitney 4000 της Raytheon Technologies, ζήτησε η κατασκευάστρια εταιρεία.
Δεν έφτανε το πρωτοφανές πλήγμα στις αερομεταφορές, λόγω πανδημίας. Τώρα, η αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία Boeing ζητά την καθήλωση περισσότερων από 120 αεροσκαφών της, τύπου 777, ανά τον κόσμο, μετά την παρ’ ολίγον αεροπορική τραγωδία με την πτήση της United Airlines, το Σάββατο, στο Ντένβερ των ΗΠΑ.
Για την ακρίβεια, ζητά επιθεωρήσεις σε όλα τα αεροσκάφη της που φέρουν κινητήρες Pratt & Whitney 4000 της Raytheon Technologies. Τον ίδιο τύπο, δηλαδή, με αυτούς που έφερε το αεροσκάφος της United Airlines, ο δεξιός κινητήρας του οποίου εξερράγη, λίγο αφότου το Boeing 777 είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο του Ντένβερ, με προορισμό τη Χονολουλού, με 241 επιβαίνοντες.
Σαν από θαύματα δεν αναφέρθηκαν θύματα, ούτε μεταξύ των επιβατών, αλλά ούτε και επί του εδάφους, καθώς στην περιοχή… έβρεξε συντρίμμια του κινητήρα. Διατηρώντας την ψυχραιμία του, ο πιλότος της πτήσης 328 κατάφερε να προσγειώσει με ασφάλεια το αεροσκάφος πίσω στο διεθνές αεροδρόμιο του Ντένβερ.
Δύο ημέρες μετά το συμβάν και κατόπιν οδηγίας της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), η United Airlines ανακοίνωσε την προσωρινή καθήλωση και των 24ρων αεροσκαφών Boeing 777 που έχει στο στόλο της με αυτόν τον τύπο κινητήρων.Ανάλογα μέτρα ανακοίνωσαν ήδη και αεροπορικές εταιρείες στην Ιαπωνία, κατόπιν σύστασης των αρμόδιων αρχών.«Βάσει της αρχικής πληροφόρησης, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το διάστημα μεταξύ των ελέγχων πρέπει να επισπευστεί ως προς τα κοίλα πτερύγια στις τουρμπίνες, που είναι μοναδικά σε αυτό το μοντέλο κινητήρα και χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε Boeing 777», αναφέρε εκπρόσωπος της FAA. «Αυτό πιθανότατα σημαίνει ότι ορισμένα αεροσκάφη θα τεθούν εκτός κυκλοφορίας».Πρόκειται για ακόμη ένα πλήγμα για την Boeing, μεσούσης της πανδημίας κι ενώ δεν έχει αρχίσει καλά-καλά η επανάληψη των πτήσεων του αμφιλεγόμενου Boeing 737 MAX.Αυτός ο τύπος αεροσκάφους επανασχεδιάστηκε τα τελευταία δύο έτη, στη «σκιά» δύο πολύνεκτρων αεροπορικών δυστυχημάτων και της πολύμηνης καθήλωσής του, εξαιτίας σοβαρών ελλείψεων και δυσλειτουργιών στο σύστημα πτήσεις MCAS. Υπόθεση, που έπληξε την αξιοπιστία της Boeing, αλλά και της FAA, για «κενά» στον μηχανισμό επίβλεψης του αμερικανικού αεροναυπηγικού κολοσσού.
Πηγή: Το Βήμα