Έτοιμη να δημοσιεύσει προτάσεις για ένα πρότυπο αναφοράς εκπομπών CO2 της αεροπορίας, είναι η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).


Αυτό ανακοίνωσε ο γενικός διευθυντής της IATA Willie Walsh επαναλαμβάνοντας πως «ως βιομηχανία, πρέπει να γίνουμε καλύτεροι».

Μιλώντας σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο του Capa Center for Aviation, ο Willie Walsh είπε πως το πρότυπο που θα ανακοινωθεί θα μπορούσε να γίνει υποχρεωτικό για τις αεροπορικές εταιρείες της IATA «ώστε να μην γίνεται κατάχρηση του συστήματος».

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά «είναι κρίσιμο οι άνθρωποι να έχουν εμπιστοσύνη στις αναφορές των αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τις εκπομπές. Πρέπει να ξέρουν ότι οι αναφορές είναι αξιόπιστος και μπορεί να επαληθευτούν και να ελεγχθούν».

Που εντοπίζεται το πρόβλημα

Οι αεροπορικές εταιρείες πάντα επικεντρώνονταν στην ποσότητα καυσίμου που χρησιμοποιούν. Ωστόσο υπήρξαν προβλήματα γιατί οι αεροπορικές εταιρείες αναφέρουν CO2 ανά χιλιόμετρο επιβατών και δεν χρησιμοποιείται το ίδιο πρότυπο.

«Εργαζόμαστε για να δημιουργήσουμε μια συνιστώμενη πρακτική σχετικά με την αναφορά, είπε ο επικεφαλής της Ένωσης.

Θα δημοσιεύσουμε κάτι σύντομα. Συζητάμε για το αν θα επιβάλλουμε την υποχρέωση σε όλα μέλη μας αεροπορικών εταιρειών, να αναφέρουν τις εκπομπές με έναν μόνο τρόπο.»

Υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της ποσότητας της κηροζίνης και του CO2. Κάθε τόνος κηροζίνης παράγει 3,16 τόνους CO2.

«Όμως όταν αναφέρονται εκπομπές σε γραμμάρια ανά επιβάτη χιλιόμετρο, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι όλοι χρησιμοποιούμε τα ίδια κριτήρια, τόνισε.
Αεροπορικές εταιρείες που δεν δηλώνουν την απόδοση τους θα αποκαλυφθούν.

Είδαμε τη διαμάχη με την αυτοκινητοβιομηχανία όταν έγινε σαφές ότι ορισμένοι κατασκευαστές εξαπατούσαν με τον τρόπο που ανέφεραν τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις.
Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτό δεν θα συμβεί στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών».

Πηγή: tourismtoday.gr