Η Qatar Airways είχε περάσει χρόνια στη σκιά της Emirates. Πέρασε δυναμικά στην αντεπίθεση εν μέσω πανδημίας και κατάφερε να κλέψει από την ανταγωνίστριά της το στέμα της κορυφαίας αεροπορικής μακρινών αποστάσεων. 

Όπως εξηγεί σε ρεπορτάζ της η Wall Street Journal σε μία προσπάθεια να αυξήσει το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά η Qatar έχει επιλέξει να πραγματοποιεί δρομολόγια ακόμη και με σχεδόν άδεια αεροσκάφη. Παράλληλα εκμεταλλεύεται τις μειώσεις προσωπικού στην Emirates για να αυξήσει το δικό της. Και ενώ άλλες αεροπορικές έχουν περιορίσει τις υπηρεσίες τους σε αγορές που έκλεισαν λόγω της Covid-19, η καταριανή εταιρεία που έχει κρατική στήριξη, αποκτά νέα δικαιώματα προσγείωσης για να βγει από την κρίση της πανδημίας πιο δυνατή.  

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας δεδομένων OAG τους τελευταίους 12 μήνες έχει πραγματοποιήσει περισσότερα διασυνοριακά δρομολόγια από κάθε άλλον αερομεταφορέα. Αυτή την εβδομάδα έχει προγραμματίσει διεθνή δρομολόγια διπλάσια από την AirFrance, περίπου 75% περισσότερα από την Delta Airlines και 13% περισσότερα από την Emirates.  

Το εάν θα διατηρήσει πάντως τον τίτλος της μεγαλύτερης, βάση δυναμικότητας, εταιρείας μακρινών αποστάσεων θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από τη διάθεση και τη δυνατότητα των πολιτών να αρχίσουν και πάλι τα αεροπορικά ταξίδια. Η ίδια πιστεύει πως μπορεί να κερδίσει πιστούς πελάτες. Τους πρώτους τέσσερις μήνες της πανδημίας ανέλαβε τον επαναπατρισμό 3,2 εκατομμυρίων επιβατών, σε μία κίνηση με την οποία κέρδισε εμπιστοσύνη. 

Πηγή: MoneyReview