Η ιρλανδική Ryanair έχασε ακόμη τρεις δικαστικές “μάχες” με τις οποίες αμφισβητούσε τη νομιμότητα των κρατικών πακέτων διάσωσης ανταγωνιστικών της αεροπορικών εταιρειών, καθώς δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκρινε  ότι η στήριξη στις Finnair και SAS δεν αντίκειται στους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων.

Στην περίπτωση της SAS, η κρατική βοήθεια της Σουηδίας και της Δανίας Swedish δεν αποτελεί, σύμφωνα με το γενικό δικαστήριο της ΕΕ, “παράνομη διακριτική μεταχείριση”. Στην περίπτωση της Finnair, οι δικαστές έκριναν ότι οι εγγυήσεις δανεισμού ύψους 600 εκατ. ευρώ επίσης δεν αντίκεινται στο ευρωενωσιακό δίκαιο, όπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg.

Η Ryanair, η οποία νωρίτερα εντός Απριλίου είχε τονίσει ότι θα παλέψει πολύ προκειμένου να καταφέρει να επιστρέψει σε κερδοφορία εντός του 2021, έχει υποβάλει άνω των 12 αγωγών κατά της χορήγησης ενισχύσεων λόγω πανδημίας σε ανταγωνιστές της, μεταξύ άλλων στις  Deutsche Lufthansa και Air France-KLM. Η ιρλανδική αεροπορική χαμηλού κόστους θεωρεί ότι η βοήθεια παρέχει αθέμιτο πλεονέκτημα στους μεγάλους ανταγωνιστές της να μειώσουν ναύλους και να “καταπιούν” επιχειρηματικά ανταγωνιστές τους, όπως η ίδια.

Η εταιρεία είχε χάσει δύο αγωγές τον Φεβρουάριο, όταν δικαστές της ΕΕ είχαν κρίνει κρατικές ενισχύσεις της Γαλλίας και της Σουηδίας σε αερομεταφορείς. Ήδη έχει εφεσιβάλει τη σχετική απόφαση στο ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ.

Η Ryanair θεωρεί ότι η Κομισιόν δεν εκτελεί σωστά τον ρόλο της ως αρχή ρύθμισης του ανταγωνισμού στο μπλοκ των “27”, ενώ από την άλλη πλευρά η Επιτροπή βρίσκεται υπό πίεση προκειμένου να εγκρίνει τα κατάλληλα μέτρα για τη σωτηρία της ευρωπαϊκής οικονομίας και των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων από τα πλήγματα της πανδημίας.

Σύμφωνα με το δικαστήριο, η ιρλανδική εταιρεία δεν απέδειξε ότι η κρατική βοήθεια προς άλλες εταιρείες την εμποδίζει από το να αναπτύξει δραστηριότητα και να διεκδικήσει μερίδιο της αγοράς, π.χ. στη Δανία ή τη Σουηδία.

Πηγή: capital.gr