Η Lufthansa, μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης, αντιμετωπίζει προκλήσεις που την εμποδίζουν να ανταποκριθεί στους στόχους της, σύμφωνα με δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της, Carsten Spohr.
Editor’s Note του Δημήτρη Ζοπουνίδη*
Η εταιρεία χαρακτηρίζεται ως το «προβληματικό παιδί» του ομίλου, και η ανάκαμψή της μέχρι το 2026 είναι κρίσιμη για την ευρύτερη επιτυχία του ομίλου.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Lufthansa είναι πολυδιάστατες. Η καθυστέρηση στην παράδοση νέων αεροσκαφών από την Boeing, όπως τα 777x, έχει πλήξει την ικανότητα της εταιρείας να εκσυγχρονίσει τον στόλο της. Συγκεκριμένα, η Lufthansa αναγκάζεται να διατηρεί 23 παλαιότερα Airbus αεροσκάφη σε λειτουργία, παρόλο που είχε προγραμματίσει την απόσυρσή τους πριν την πανδημία. Αυτό έχει αρνητική επίπτωση στην αποδοτικότητα, καθώς τα παλαιότερα αεροσκάφη καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο, ενώ παράλληλα περιορίζουν τις δυνατότητες επέκτασης σε κερδοφόρες διαδρομές.
Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών από την Boeing επηρεάζουν δυσανάλογα τη Lufthansa, σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair, γεγονός που επιδεινώνει τη δυσκολία του ομίλου να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες της αγοράς. Οι υψηλές λειτουργικές δαπάνες, σε συνδυασμό με τον αυξημένο ανταγωνισμό και τις χαμηλές τιμές εισιτηρίων, αποτελούν σημαντικές προκλήσεις για την ανάκαμψη της εταιρείας.
Ένα από τα βασικά σημεία της στρατηγικής ανάκαμψης είναι η ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της Lufthansa μέσω επενδύσεων. Η εξαγορά μεριδίου στην ιταλική ITA Airways αποτελεί ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης, η εταιρεία εξετάζει την επέκτασή της σε νέες αγορές, όπως η Λατινική Αμερική και η Αφρική, όπου ενδέχεται να έχει μεγαλύτερο πλεονέκτημα σε σύγκριση με άλλες περιοχές, όπως οι ασιατικές και οι διατλαντικές διαδρομές, όπου ο ανταγωνισμός είναι πιο έντονος.
Το μεγάλο στοίχημα για τη Lufthansa είναι να βελτιώσει την αποδοτικότητα των υπηρεσιών της και να ενισχύσει την κερδοφορία της, παρά τις δυσμενείς συνθήκες της αγοράς και τις δομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Με τα έσοδα να πιέζονται και τις λειτουργικές δαπάνες να αυξάνονται, η επιτυχής υλοποίηση του σχεδίου ανάκαμψης του Spohr θα καθορίσει την πορεία της εταιρείας μέχρι τον εορτασμό των 100 χρόνων της το 2026.
** Ο ∆ηµήτρης Ζοπουνίδης είναι µεταπτυχιακός φοιτητής (Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήµη των ∆εδοµένων, Πανεπιστήµιο Μακεδονίας), BSc ∆ιοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήµιο Μακεδονίας, συντονιστής του Παρατηρητήριου Τουρισµού Κρήτης, ΜΑΙΧ, ιδρυτής aviationlife.gr και Παρατηρητήριου Αεροπορικού Κλάδου Κρήτης