Η Airbus άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής του γιγαντιαίου αεροσκάφους A380, παρά την αρχική απόφαση να διακοπεί η παραγωγή του.

Η Airbus δεν έχει απορρίψει πλήρως την πιθανότητα επανέναρξης της παραγωγής του διώροφου Airbus A380, όπως δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος πολιτικών αεροσκαφών της Airbus στην εφημερίδα Hamburger Abendblatt. Παρ’ όλα αυτά, οι πιθανότητες για κάτι τέτοιο είναι χαμηλές.

Το Airbus A380 ήταν ένα σπουδαίο αεροσκάφος παρά τις προκλήσεις, με 251 παραγγελίες και σημαντική επίδραση στην αεροπορική βιομηχανία. Λανσαρίστηκε σε μια τελετή στην Τουλούζη το 2005, πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση τον Απρίλιο του 2005 και έλαβε πιστοποίηση τον Δεκέμβριο του 2006.

Η παραγωγή έχει πλέον σταματήσει, και το τελευταίο αεροσκάφος παραδόθηκε στην Emirates τον Δεκέμβριο του 2021. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, οι πολλές αποσύρσεις και οι επιχειρησιακές προκλήσεις οδήγησαν στην γνώμη ότι το Airbus A380 δεν θα επιστρέψει εύκολα στους αιθέρες. Ωστόσο, καθώς η επιβατική κίνηση ανέκαμψε μετά την πανδημία, κάποιες αεροπορικές εταιρείες έδειξαν ενδιαφέρον για αεροσκάφη μεγαλύτερης χωρητικότητας. Για παράδειγμα, τόσο η Lufthansa όσο και η Etihad Airways έχουν επανατοποθετήσει τα Airbus A380 τους σε διαδρομές.

Η Emirates, ο μεγαλύτερος χειριστής του τύπου, διατηρεί συνεχώς ελπίδες για μια ενδεχόμενη νέα έκδοση, το Airbus A380neo. Συζητώντας την πιθανότητα επανέναρξης της παραγωγής του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους στον κόσμο με την Hamburger Abendblatt, ο Christian Scherer δήλωσε: “Η πόρτα είναι κλειστή, αλλά όχι κλειδωμένη. Στη βιομηχανία, τίποτα δεν αποκλείεται.”

Ο Scherer επεσήμανε επίσης ότι η αγορά προσανατολίζεται επί του παρόντος προς τα αεροσκάφη με δύο κινητήρες. Ως εκ τούτου, θεωρεί τις πιθανότητες για επιστροφή του τετρακινητήριου Airbus A380 εξαιρετικά αδύναμες, σύμφωνα με αναφορά της aeroTELEGRAPH. Επί του παρόντος, συνολικά 145 Airbus A380 είναι σε ενεργή υπηρεσία σε δέκα αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με τα δεδομένα του ch-aviation.

Ποια ήταν τα προβλήματα με το Airbus A380;

Υπήρχαν κάποια ζητήματα που οδήγησαν τον ευρωπαϊκό κατασκευαστή αεροσκαφών να τερματίσει την παραγωγή του A380. Τα κύρια προβλήματα με το Airbus A380 για τις αεροπορικές εταιρείες περιλάμβαναν την μεγάλη του χωρητικότητα (ζήτημα ο υψηλός load – factor), την περιορισμένη καταλληλότητά του για συγκεκριμένες διαδρομές και το μεγάλο του βάρος που απαιτούσε υψηλή κατανάλωση καυσίμου.

Μια νέα αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η Global Airlines, σκοπεύει να επαναστατήσει στις αερομεταφορές με τον στόλο της, που θα αποτελείται αποκλειστικά από μεταχειρισμένα Airbus A380. Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί ψήφο εμπιστοσύνης στο A380, παρά την απόφαση της Airbus να σταματήσει την παραγωγή του το 2021 λόγω ανεπαρκών παραγγελιών για τη διατήρηση του προγράμματος.

Η Global Airlines αρχικά σκόπευε να ξεκινήσει τις πτήσεις της με Airbus A380 είτε την άνοιξη είτε το καλοκαίρι του 2024. Ωστόσο, η αεροπορική εταιρεία έχει αναπρογραμματίσει την πρώτη της πτήση για το 2025.

© Photo by Dimitris Zopounidis – Aviationlife.gr