Από τις 27 Μαρτίου έως και την 1η Ιουλίου 2021, η Etihad Airways έχει προγραμματίσει την ύπαρξη δύο τάξεων καμπινών, της οικονομικής ( economy ) και της επιχειρηματικής ( business ) στα Boeing 787-9 της, μεταξύ του Αεροδρομίου Αμπού Ντάμπι και του Αεροδρομίου JFK της Νέας Υόρκης, χωρίς την ύπαρξη της μέχρι τώρα Πρώτης Θέσης ( First Class ), με τις ανώτερες υπηρεσίες περιποίησης και χαλάρωσης.

Όσον αφορά τη σύγκριση της χωρητικότητας των δύο διαμορφώσεων τάξεων, της οικονομικής και της επιχειρηματικής:

Το αεροσκάφος τριών τάξεων έχει οκτώ θέσεις πρώτης θέσης, ενώ το αεροσκάφος με διαμόρφωση δύο τάξεων καμπινών δεν έχει καθίσματα πρώτης θέσης
Τα αεροσκάφη με δύο και τρεις τάξεις καμπινών έχουν και τα δύο είδη, 28 καθίσματα business class
Το αεροπλάνο τριών τάξεων καμπινών έχει 195 θέσεις οικονομικής θέσης, καθώς και το αεροπλάνο δύο τάξεων καμπινών έχει 271 θέσεις economy.

Η Πρώτη Θέση ( First Class ) της Etihad Airways στα Boeing 787 Dreamliners της ( Photo Sam Chui )

Όπως παρατηρείται, το αεροσκάφος με δύο καμπίνες έχει 68 επιπλέον θέσεις – έχει 76 επιπλέον θέσεις οικονομικής, σε βάρος οκτώ θέσεων πρώτης θέσης.

Αυτό που ίσως είναι πιο ενδιαφέρον εδώ είναι ότι κατά την ίδια περίοδο η Etihad σκοπεύει να συνεχίσει να πετάει με τρεις τάξεις καμπινών του 787-9 στην Washington (Dulles). Άξιο απορίας είναι εάν υπάρχει περισσότερη ζήτηση πρώτης κατηγορίας ( First Class ) στις πτήσεις προς Ουάσιγκτον ή περισσότερη ζήτηση οικονομικής προς JFK Νέα Υόρκη.

Η διαδρομή JFK της Etihad σίγουρα έχει πέσει…

Προφανώς, η πανδημία είχε τρομερό αντίκτυπο στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, αλλά εξακολουθεί να είναι αρκετά απίστευτο αν αναλογιστούμε πώς έχει μειωθεί η χωρητικότητα θέσεων μεταξύ του Αμπού Ντάμπι και της Νέας Υόρκης.

Η Etihad συνήθιζε να πετά δύο Airbus A380 καθημερινά μεταξύ του Αμπού Ντάμπι και της Νέας Υόρκης
Από τον Οκτώβριο του 2018, η Etihad μείωσε τη διαδρομή της Νέας Υόρκης από δύο A380 καθημερινά σε ένα A380 καθημερινά.
Λίγο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας τον Μάρτιο, η Etihad καθήλωσε ολόκληρο τον στόλο των A380, οπότε η αεροπορική εταιρεία άρχισε να πετάει μια καμπίνα τριών τάξεων με 787-9 προς Νέα Υόρκη.
Τώρα η αεροπορική εταιρεία αυξάνει τη χωρητικότητα πετώντας με Boeing 787-9 δύο τάξεων καμπινών, αλλά εξαλείφει επίσης την πρώτη θέση από τις πτήσεις της προς Νέα Υόρκη.

Είναι τελείως αμφίβολο εάν η Etihad θα πετάξει ξανά τα A380. Είναι πιθανό η αεροπορική εταιρεία να καταλήξει να αποσύρει αυτά τα αεροπλάνα, καθώς δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Etihad είναι ξεκάθαρος λέγοντας ότι «η κριτική επιτροπή εξετάζει ακόμη πολλά ενδεχόμενα» για το μέλλον του A380.

Συμπέρασμα

Για μια περίοδο άνω των τριών μηνών την ερχόμενη άνοιξη, η Etihad σκοπεύει να πετάξει με δύο καμπίνες ( economy και business ) του 787 στη Νέα Υόρκη, πράγμα που σημαίνει ότι η αεροπορική εταιρεία δεν θα προσφέρει πρώτη θέση. Αναμένεται να δούμε εάν αυτή η αλλαγή του αεροσκάφους επεκταθεί ή εάν αυτό είναι πραγματικά μόνο για μια περίοδο μερικών μηνών λόγω της πανδημίας.

aviationlife.gr με πληροφορίες από onemileatatime

Photo by ETIHAD AIRWAYS BOEING 787-9 | TIS MEYER – PLANEPICS.ORG