Ο όμιλος Lufthansa, ένας από τους μεγαλύτερους αεροπορικούς ομίλους στην Ευρώπη, θα εισαγάγει ένα επιπλέον τέλος έως 72€ ($77) ανά πτήση από το νέο έτος, με στόχο να καλύψει το αυξανόμενο κόστος των Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων που απαιτούνται για τη μείωση των εκπομπών των αεροσκαφών.

Τα επιπλέον τέλη θα ισχύουν για όλες τις αναχωρήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία και την Ελβετία από την 1η Ιανουαρίου 2025, όπως δήλωσε η εταιρεία την Τρίτη. Θα ξεκινούν από 1 ευρώ, με το ακριβές ποσό να εξαρτάται από τη διαδρομή και την τιμή.

Οι νέες χρεώσεις συμπίπτουν με τους κανονισμούς της ΕΕ που απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τουλάχιστον 2% Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων από το 2025. Η Lufthansa δήλωσε ότι δεν μπορεί να αναλάβει μόνη της το κόστος. Το 2022, ο όμιλος Air France-KLM εισήγαγε ένα επιπλέον τέλος έως 24€ για πτήσεις από τη Γαλλία και τις Κάτω Χώρες.

Ο αεροπορικός κλάδος έχει θέσει στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα μέχρι το 2050, ένας στόχος που εξαρτάται από την τεράστια ανάπτυξη των λεγόμενων Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων, τα οποία συνήθως παράγονται από φυτική ύλη ή απόβλητα.

Η αεροπορία είναι ένας από τους πιο δύσκολους κλάδους για την απολιγνιτοποίηση, και τα κόστη, τα οποία εκτιμώνται ότι θα φτάσουν τα τρισεκατομμύρια, είναι πιθανό να μετακυλιστούν στους πελάτες.

Ενώ η Ευρώπη έχει εισάγει υποχρεωτικές διατάξεις που αυξάνονται σταδιακά τις επόμενες δεκαετίες, οι ΗΠΑ μέχρι στιγμής έχουν βασιστεί σε κίνητρα για την παραγωγή περισσότερων Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων.

Αρκετές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων της United Airlines, της EasyJet και της ίδιας της Lufthansa, η οποία επίσης κατέχει τις Swiss, Austrian Airlines και Brussels Airlines, έχουν προηγουμένως εισάγει εθελοντικά τέλη για να καλύψουν αυτά τα κόστη.