Τους ισχυρισμούς των Lastminute και Viaggiare ότι το αποκλειστικό μοντέλο διαδικτυακής διανομής της Ryanair συνιστά κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, απέρριψε το Εφετείο του Μιλάνου.

Το Δικαστήριο επιβεβαίωσε ότι το αποκλειστικό μοντέλο διαδικτυακής διανομής της Ryanair δικαιολογείται “από την άποψη του περιορισμού του λειτουργικού κόστους και της εξάλειψης των δαπανών που συνδέονται με τη διαμεσολάβηση στις πωλήσεις εισιτηρίων.

Αυτό συνέβαλε στην εφαρμογή ανταγωνιστικών ναύλων –που αναμφίβολα ωφελούν και τους καταναλωτές– και στη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας μαζί τους για κάθε πιθανή ανάγκη για πληροφορίες και ενημερώσεις σχετικά με τις πτήσεις. Επομένως, δεν διαπιστώθηκε βλάβη στους χρήστες”.

Η Ryanair διεξάγει εδώ και καιρό εκστρατεία για την προστασία των πελατών από υπερχρεώσεις τιμών από τους OTA που σύμφψνα με την αεροπορική εταιρεία εξακολουθούν να εξαπατούν ανυποψίαστους καταναλωτές με παράνομη απόξεση του ιστότοπου της, μεταξύ άλλων με υπερχρέωση αεροπορικών ναύλων και βοηθητικές υπηρεσίες, χρησιμοποιώντας ψεύτικους λογαριασμούς πελατών, ψεύτικες κάρτες πληρωμής πελατών και πλαστά email πελατών. ΄

Αυτό μπορεί να είναι εξαιρετικά επιζήμιο για τους πελάτες που, εκτός από υπερχρέωση, δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στις κρατήσεις τους με Ryanair, να κάνουν τις απαραίτητες δηλώσεις ασφαλείας, να έχουν πρόσβαση σε επιστροφές χρημάτων ή να λαμβάνουν απευθείας επικοινωνίες μέσω email (όπως υπενθυμίσεις online check-in) από τη Ryanair.

Σύμφωνα με τον low cost αερομεταφορέα “αυτή η ιστορική και πρωτοφανής απόφαση του Δικαστηρίου είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την προστασία των ανυποψίαστων καταναλωτών από την υπερβολική χρέωση από τους OTA. Θα βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι οι πελάτες της Ryanair λαμβάνουν πάντα τους χαμηλότερους ναύλους, την καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών και την επικοινωνία μέσω email σε πραγματικό χρόνο”.

Η Ryanair σύναψε πρόσφατα συμφωνίες υπέρ των καταναλωτών με τις OTAs Love Holidays και Kiwi, ώστε να μπορούν να εμπορεύονται τις πτήσεις της, χωρίς κρυφές προσαυξήσεις και με πλήρη διαφάνεια για τους επιβάτες.

Πηγή: tourismtoday.gr