«Οδικό χάρτη» παρουσίασε ο ευρωπαϊκός αεροπορικός κλάδος για τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύει να προχωρήσει στη μείωση των εκπομπών ρύπων έως το 2050, μία δέσμευση που, όπως επεσήμανε, θα εξαρτηθεί από την πολιτική στήριξη, έτσι ώστε οι αεροπορικές να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στα καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές και στις νέες τεχνολογίες. 

Οι αεροπορικές εταιρείες που έχουν ήδη πληγεί από τη διακοπή των ταξιδίων λόγω κορωνοϊού, αντιμετωπίζουν συν τοις άλλοις και τις πιέσεις των διαμορφωτών πολιτικής αλλά και περιβαλλοντικών οργανώσεων για τον αντίκτυπο που έχουν τα καύσιμα στο περιβάλλον, καθώς η Ε.Ε. έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου έως το 2050.

Μελέτη που εκπονήθηκε από αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, κατασκευαστές αεροσκαφών επισημαίνει ότι ο αεροπορικός κλάδος μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο μηδέν έως το 2050 σε όλες τις πτήσεις εντός της Ε.Ε., Βρετανίας και Ελβετίας. «Παρότι αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας, είναι κατανοητό ότι δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας. Χρειαζόμαστε από την Ε.Ε. να διαμορφώσει τις πολιτικές και το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα μας βοηθήσει να φθάσουμε στο στόχο του μηδενός», αναφέρει ο Ολιβιέ Γιανκοβεκ, γενικός διευθυντής της ένωσης αεροδρομίων ACI Europe, που συμμετείχε στην εκπόνηση της έκθεσης.

Εως το 2050, ο ευρωπαϊκός αεροπορικός κλάδος σκοπεύει να έχει μειώσει το 92% των εκπομπών ρύπων, εξουδετερώνοντας το υπόλοιπο ποοσοστό με την χρήση τεχνολογιών που απομακρύνουν το διοξείδιο από την ατμόσφαιρα. Οι εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα από τον κλάδο έφθασαν τα 192 εκατ. τόνους το 2019.

Το μεγαλύτερο μέρος της μείωσης θα λάβει χώρα μέσω τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου και της υβριδικής-ηλεκτρικής πρόωσης, σε συνδυασμό με τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF). Επίσης, πολιτικές τιμολόγησης του διοξειδίου του άνθρακα, η καλύτερη διαχείριση της αεροπορικής κίνησης και οι μελέτες για τον αντίκτυπο της αεροπορικής ταξιδιωτικής ζήτησης στο περιβάλλον θα συμβάλουν σε ακόμη μεγαλύτερη μείωση των ρύπων.

Εφόσον όμως οι βασικές τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα δεν πρόκειται να τεθούν σε ισχύ πριν από το 2030, η μελέτη αναφέρει ότι η αεροπορική αγορά θα επικεντρωθεί προς στο παρόν στη μείωση των εκπομπών ρύπων αυτή τη δεκαετία. Η Ε.Ε. από την πλευρά της ετοιμάζει προσχέδιο με τους στόχους χρήσης SAF για τις αεροπορικές εταιρείες. 

Πηγή: MoneyReview