Σε μια συνέντευξη της, η CEO της Air France Anna Rigail επιβεβαίωσε ότι η αεροπορική εταιρεία αναμένεται να παραλάβει το πρώτο της Airbus A220 τον Σεπτέμβριο. Εκτός από τον εκσυγχρονισμό του στόλου, το A220 προσφέρει μια σειρά από αποδοτικά και περιβαλλοντικά οφέλη για την αεροπορική εταιρεία.
Η Air France διαθέτει μία παραγγελία από 60 Airbus A220-300s για να αντικαταστήσει και να ανανεώσει τον υπάρχοντα στόλο μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Αυτό σημαίνει ότι το αεροσκάφος θα αναπτυχθεί κυρίως σε εσωτερικά και ευρωπαϊκά δρομολόγια. Ωστόσο, το μεγάλο εύρος πτήσης του A220 μπορεί να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο της Air France.
Ωστόσο, τα οφέλη του A220 δεν βρίσκονται μόνο στο εύρος και την χωρητικότητά του, αλλά και στους περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Σε συνέντευξή του στο CAPA Live, η CEO Anna Rigail εξήγησε πώς το A220 θα ωφελήσει τον στόχο της αεροπορικής εταιρείας να επιτύχει καθαρές εκπομπές Διοξειδίου του Άνθρακα CO2 έως το 2050 για όλες τις ευρωπαϊκές πτήσεις και τη δέσμευση της αεροπορικής εταιρείας για την παραγγελία της, λέγοντας:
«Προστατεύσαμε την επένδυσή μας στο στόλο. Με την κρίση της πανδημίας έπρεπε να μειώσουμε την επένδυσή μας κατά ένα δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, αλλά πραγματικά επικεντρωθήκαμε στην αντικατάσταση ή την ανανέωση του στόλου. Το A220 θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2021 και, φυσικά, αυτό μειώνει το CO2 εκπομπών κατά 20 έως 25% σε σύγκριση με το κόστος που αντικαθιστούν. “
Ωστόσο, η Air France δεν επιδιώκει μόνο το A220 για τα παραπάνω κρίσιμα οφέλη, αλλά και για να πληροί τις προϋποθέσεις που θέτουν οι ευρωπαίοι νομοθέτες. Αυτό περιλαμβάνει περιβαλλοντικούς στόχους που πρέπει να επιτευχθούν στο πλαίσιο της κρίσιμης διάσωσης της Air France ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ (8,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων) από τη γαλλική κυβέρνηση και εγκριθεί από την ΕΕ.
Πού προορίζεται να πετάξει;
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Air France προσπαθεί να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2 στην Ευρώπη έως το 2050, τα πρώτα δρομολόγια που θα εξυπηρετήσει το A220 θα είναι εντός της ευρωπαϊκής ηπείρου. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν όλες οι διαδρομές μικρών αποστάσεων θα πάψουν να εκτελούνται από τα A318 και A319 και θα δοθούν στον νεοεισερχόμενο Α220. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Simple Flying, το νεότευκτο αεροσκάφος της AF θα περιλαμβάνει πτήσεις προς Λονδίνο, Άμστερνταμ, Βρυξέλλες, Ρώμη, Μιλάνο και δεκάδες άλλες πόλεις της Ευρώπης.
Ενώ η εμβέλεια του Α220 επιτρέπει εύκολα διαδρομές μεσαίας απόστασης προς τη Μέση Ανατολή και μεγάλο μέρος της Αφρικής, είναι απίθανο η αεροπορική εταιρεία να αναπτύξει το αεροσκάφος τόσο μακριά, προς το παρόν.
Τα οφέλη για την Air France με το A220 είναι τεράστια. Ο αερομεταφορέας θα είναι σε θέση να αποσύρει τα Airbus A318 και A319s ηλικίας 15 έως 20 ετών και να τα αντικαταστήσει με μια εναλλακτική λύση μεγαλύτερης χωρητικότητας, μεγαλύτερης εμβέλειας και οικονομίας καυσίμου. Επιπλέον, οι χαμηλότερες εκπομπές θα επιτρέψουν στην Air France να καταστεί πιο βιώσιμη, βασικό ζήτημα για την πορεία της αεροπορικής βιομηχανίας.
Το A220 έχει επίσης αποδειχθεί ότι είναι το καταλληλότερο αεροσκάφος για το μέλλον μετά την πανδημία, βλέποντας τη δραστηριότητά του να παραμένει υψηλή τον τελευταίο χρόνο. Συνολικά, η Air France ανανεώνεται και εισέρχεται σε μία νέα εποχή ανάπτυξης με τον επερχόμενο στόλο των A220.
Το πρώτο αεροσκάφος αναμένεται να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2021, με το χρονοδιάγραμμα παράδοσης της συνολικής παραγγελίας να έχει επιμηκυνθεί εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας, στην στρατηγική της εταιρείας.
Σχετικά με την παραγγελία των Airbus A350, Boeing 787 και Boeing 777
Η Air France έχει μία ικανοποιητική παραγγελία των σύγχρονων αεροσκαφών A350-900. Έχει ήδη παραλάβει τα 8. Οι παραδόσεις των υπόλοιπων αεροσκαφών A350 έχουν μεταφερθεί για το 2022 και το 2023 μετά από αναπροσαρμογή της στρατηγικής λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το περιοδικό Flight International, θα παραλάβει 7 αεροσκάφη A350 το 2022 και 8, το 2023.
Όσον αφορά την παραγγελία των Boeing 787, έχει ήδη παραλάβει από το 2016, 10 αεροσκάφη και αναμένονται τα υπόλοιπα με καθυστέρηση το 2024. Τέλος η παράδοση ενός αεροσκάφους Boeing 777 που αναμενόταν να παραδοθεί το 2022, μεταφέρθηκε για άλλη χρονική στιγμή.
Αξίζει να τονιστεί εδώ, ότι η παραγγελία των 60 αεροσκαφών A220 δεν τροποποιήθηκε..
Περιβαλλοντικό αποτύπωμα αεροσκαφών στόλου Air France
Ο κος Ben Smith, CEO του ομίλου Air France – KLM, τονίζει στο περιοδικό Flight International, ότι οι μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επενδύσεις στον στόλο είναι ουσιαστικές και απαιτούνται για να καταστεί ο όμιλος ανταγωνιστικός και βιώσιμος και να πετύχει τους στόχους που έχουν τεθεί.
Το Airbus A350-900 εξοικονομεί 18% καύσιμα σε σχέση με τα ήδη υπάρχοντα Boeing 777-200ER της Air France.
aviationlife.gr