Ήταν κάποτε το πανίσχυρο superjumbo, ο “Γίγαντας των Ουρανών’, το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο”
Ως το τελευταίο καρφί στο φέρετρο για το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο, η Qatar Airways επιβεβαίωσε ότι θα αποσύρει το μισό από το στόλο της με 10 Airbus A380, τα οποία έχουν ήδη καθηλωθεί από τον Μάρτιο του περασμένου έτους. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του αερομεταφορέα του Κατάρ, Akbar Al Baker, δήλωσε σε ένα φόρουμ της αεροπορικής βιομηχανίας αυτή την εβδομάδα ότι η απόφαση οφείλεται σε ανησυχίες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
«Το A380, νομίζω, είναι ένα από τα χειρότερα αεροσκάφη όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, που πετούν σήμερα», δήλωσε ο Al Baker, μιλώντας στην εκδήλωση αεροπορικών μεταφορών της CAPA Live στις 13 Ιανουαρίου.
“Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε ότι δεν θα τα λειτουργούμε για το άμεσο μέλλον και ακόμη και όταν τα λειτουργούμε, θα λειτουργούμε μόνο με τα μισά από αυτά που έχουμε.”
Τα – μαμούθ -διώροφα σκάφη έχουν χωρητικότητα 853 επιβατών, αν και μια τυπική διάταξη καθισμάτων με Business Class και First Class, σημαίνει ότι συνήθως μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 525.
Δημοφιλή στους ταξιδιώτες αεροπορικών μεταφορών αλλά έχει ογκώδη κόστη λειτουργίας για να λειτουργεί. Τα τετρακίνητά αεροσκάφη είναι απλά πολύ μεγάλα για την τρέχουσα ζήτηση στην εποχή της πανδημίας.
Η Airbus υπερεκτίμησε την ζήτηση των αεροπορικών εταιρειών για το superjumbo.
Όταν αυτή ανακοίνωσε το 2019, ότι θα σταματήσει τις παραδόσεις του A380 το 2021, ο Ευρωπαίος κατασκευαστής είχε παραδώσει μόλις 234 από το πρόγραμμα αυτό – λιγότερο από το ήμισυ των 600 που είχε προβλέψει όταν το διώροφο κυκλοφόρησε το 2007.
Το τελευταίο superjumbo βρίσκεται τώρα στις τελευταίες πινελιές του, στο αεροδρόμιο Toulouse-Blagnac της Γαλλίας στη βάση της Airbus.
Ωστόσο, οι εξαιρετικές περιστάσεις της επιδημίας Covid-19 σημαίνει ότι οι στόλοι των σούπερ τζάμπο, εξαφανίζονται από τον ουρανό, νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Οι αεροπορικές εταιρείες, όπως η Lufthansa, η Qantas, η British Airways και η Air France, καθήλωσαν και απέσυραν το σούπερ τζάμπο τους όταν η πανδημία έπληξε την περασμένη άνοιξη.
Η Qatar Airways λέει στο CNN ότι “έως ότου η ζήτηση επιβατών ανακάμψει στα κατάλληλα επίπεδα, η Qatar Airways θα συνεχίσει να διατηρεί τα αεροσκάφη της A380 γειωμένα”.
Μιλώντας στο CAPA Live, ο Al Baker επαίνεσε την απόδοση μικρότερων, πιο οικονομικών αεροσκαφών μεγάλης εμβέλειας.
“Τα A350 και B787 είναι πολύ αποδοτικά αεροσκάφη όσον αφορά τις εκπομπές, ειδικά το A350-1000, το οποίο ξεπέρασε τις προσδοκίες μας με την αποτελεσματικότητά του που παράγει σήμερα”, είπε.
Η Qatar Airways διαθέτει στόλο 53 αεροσκαφών A350 τα οποία εξυπηρετούν περισσότερους από 45 προορισμούς στο δίκτυο της αεροπορικής εταιρείας, όπως το Γιοχάνεσμπουργκ, το Λονδίνο, η Μελβούρνη, η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Σάο Πάολο και η Σιγκαπούρη.
Η Qatar Airways ξεκίνησε ένα πρόγραμμα που επιτρέπει στους επιβάτες να αντισταθμίσουν εθελοντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με το ταξίδι τους, στο σημείο κράτησης του εισιτηρίου τους.
Η αεροπορική εταιρεία είναι μέρος της συμμαχίας αεροπορικών εταιρειών Oneworld, μαζί με αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων των American Airlines και British Airways, οι οποίοι έχουν δεσμευτεί να εκπέμπουν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050.
aviationlife.gr