Η νέα εποχή στην Aegean Airlines μόλις άρχιζε, πέρσι στις 12/02/2020, με μία μεγαλειώδη και εντυπωσιακή τελετή στο Hangar της εταιρείας στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών ATH.

Η παρουσίαση του πρώτου αεροσκάφους A320neo, με νηολόγιο SX-NEO, θα ήταν μόνο η αρχή, καθώς η AEGEAN διατηρεί μία παραγγελία για ακόμη 46(+12 option) A320/Α321neo ενισχυμένα με τους κινητήρες νέας γενιάς GTFTM της Pratt & Whitney.

Η αεροπορική εταιρεία έχει ήδη παραλάβει πέντε αεροσκάφη A320neo και τρία A321neo.

Πιο συγκεκριμένα έχει ήδη παραλάβει τα εξής:

A320neo

  • SX-NEO
  • SX-NEA
  • SX-NEB
  • SX-NEC
  • SX-NED

A321neo

  • SX-NAA
  • SX-NAB
  • SX-NAC

Μπορείτε να δείτε την εκδήλωση εδώ:

Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, τα νέα αεροσκάφη είναι εμπνευσμένα από τον ελληνικό ουρανό και τη θάλασσα, την κλασική και σύγχρονη αρχιτεκτονική και την κληρονομιά της χώρας μας, η νέα εταιρική ταυτότητα, το livery (εξωτερική εμφάνιση αεροσκάφους) και η καμπίνα επιβατών, σηματοδοτούν το ξεκίνημα μιας νέας εποχής ακόμα πιο δυναμικής για την AEGEAN και έρχονται να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την ταξιδιωτική σας εμπειρία.

Το όραμά της AEGEAN για τη νέα εποχή

Η ανανεωμένη μας εταιρική ταυτότητα συμβολίζει το μέλλον μας. Ένα βιώσιμο και δυναμικό μέλλον που αντιπροσωπεύει το ελληνικό πνεύμα και τις αξίες μας. Ένα πάντρεμα κλασικών μορφών, αρμονικά συνδυασμένων με την καθαρότητα της συμμετρίας, που ενώνονται μέσα στην καινούργια χρωματική παλέτα για να συνεισφέρουν στο όραμά μας για τη νέα εποχή.

Απογειωθείτε με το νέο livery και τη νέα καμπίνα επιβατών

Ο μοναδικός συνδυασμός χρωμάτων που αντιπροσωπεύουν την ελληνική μας ταυτότητα δημιουργεί το νέο μας livery (εξωτερική εμφάνιση αεροσκάφους). Εμπνευσμένη από την ελληνική παράδοση, αλλά και από τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό, η νέα μας καμπίνα έχει σχεδιαστεί για να σας προσφέρει μια αξέχαστη εμπειρία πτήσης.

Πως κατασκευάστηκε το πρώτο AEGEAN Α320neo

Δείτε πώς δημιουργήθηκε το πρώτο μας A320neo, από την παράδοση των πρώτων εξαρτημάτων μέχρι τη συναρμολόγηση και το βάψιμο.

Μερικά από τα χαρακτηριστικά και τις πινελιές του A320neo της AEGEAN.

Βιωσιμότητα στη νέα εποχή

Τα νέα αεροσκάφη A320/321neo της AEGEAN έχουν τα εξής πλεονεκτήματα σε σχέση με τα παλαιότερα αεροσκάφη:

  • 15-20% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου
  • 19-23% λιγότερο CO2 ανά θέση
  • 50% λιγότερο NOX 
  • 50% μικρότερο αποτύπωμα θορύβου λιγότερα πλαστικά μιας χρήσης ανακυκλωμένα ή επαναχρησιμοποιούμενα υλικά εξυπηρέτησης

ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Δικαίωμα να αποκτήσει το 11,5% της Aegean ή να εισπράξει την θετική διαφορά σε περίπτωση ανόδου της μετοχής (για το ίδιο ποσοστό μετοχικού κεφαλαίου) δίνει στο Δημόσιο η διαδικασία οικονομικής ενίσχυσης της αεροπορικής εταιρείας με 120 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Το ποσό αυτό θα δοθεί στην Aegean υπό την προϋπόθεση ότι η εταιρία θα προχωρήσει ταυτόχρονα σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 60 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, θα δημιουργηθεί ένα συνολικό κεφάλαιο στήριξης 180 εκατ. ευρώ στο οποίο η αναλογία συμμετοχής θα είναι 2 ευρώ από το κράτος και 1 ευρώ αυτό τους ιδιώτες επενδυτές.

Όπως σημείωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «Διενέργεια Γενικών Απογραφών έτους 2021 από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, επείγουσες δημοσιονομικές και φορολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις», το Δημόσιο θα λάβει (χωρίς επιβάρυνση) παραστατικά τίτλων δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών (warrants) εκδόσεως της εταιρίας. Οι εν λόγω τίτλοι αντιπροσωπεύουν δικαίωμα απόκτησης ποσοστού 11,5% επί του μετοχικού κεφαλαίου. Το Δημόσιο θα μπορεί να ασκήσει αυτό το δικαίωμα μεταξύ του 2023 και του 2026.

Στην περίπτωση που το Δημόσιο θέλει να ενεργοποιήσει τα δικαιώματα των τίτλων και να αποκτήσει το 11,5% θα πρέπει να το δηλώσει στην Aegean η οποία, με τη σειρά της, θα έχει το δικαίωμα να αποκτήσει αυτούς τους τίτλους από το Δημόσιο καταβάλλοντας την – πιθανή – θετική διαφορά ανάμεσα στην τότε χρηματιστηριακή τιμή και την τιμή άσκησης (τιμή απόκτησης των τίτλων). Σε περίπτωση που η εταιρία δεν επιθυμεί να αποκτήσει αυτούς τους τίτλους, τότε το Δημόσιο ασκεί το δικαίωμά του και τους ενεργοποιεί σε τιμή χαμηλότερη από την τρέχουσα χρηματιστηριακή τιμή, καθώς, όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών «κατά πάγια τακτική η τιμή διάθεσης των νέων μετοχών – και άρα η τιμή εξάσκησης – είναι χαμηλότερη από την τρέχουσα χρηματιστηριακή τιμή, προκειμένου η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου να είναι επενδυτικά ελκυστική για τους νέους μετόχους».

Ο αντίκτυπος της πανδημίας

Η βάση της απόφασης για την ενίσχυση της Aegean είναι ότι όταν λειτουργεί σε κανονικότητα, δηλαδή εκτός πανδημίας, συμβάλλει σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Συγκεκριμένα, το 2019 απέδωσε 390 εκατ. ευρώ σε φόρους, εισφορές και τέλη υποδομών της χώρας.

Ενδεικτικό της αρνητικής επίπτωσης που έχει η πανδημία στην λειτουργία της Aegean, είναι ότι σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το 2020 η συνολική αεροπορική επιβατική κίνηση (εσωτερικού-εξωτερικού) επέστρεψε στα επίπεδα του 1991 και κυμάνθηκε στα 19,7 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας σημαντική πτώση κατά 69%. Μόνο για τον μήνα Δεκέμβριο, υπήρξε μείωση κατά 85% στη συνολική επιβατική κίνηση και μείωση κατά 88% στις αφίξεις επιβατών εξωτερικού. Ειδικά για την Aegean ο αριθμός των επιβατών, στο ενιάμηνο του 2020, υποχώρησε στα 4,4 εκατ. άτομα, από 11,6 εκατ. άτομα το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Πηγή συγκεκριμένης ενότητας: MoneyReview

aviationlife.gr

Φωτογραφίες από Aegean Airlines και VasilisATH Porgiazis