Μια ανάσα από μια ιστορική παραγγελία έως και 500 εμπορικών αεροσκαφών βρίσκεται η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας, η οποία στοχεύει να αναγεννηθεί υπό τη φιλόδοξη ιδιοκτησία του ομίλου Tata Group.
Όπως τονίζεται, τα jets που αναμένεται να αγοραστούν τόσο από την Airbus όσο και από την Boeing αξίζουν δεκάδες δισ. δολάρια. Σύμφωνα με πληροφορίες η παραγγελία περιλαμβάνει έως και 400 αεροσκάφη στενής ατράκτου και 100 ή περισσότερα ευρείας ατράκτου, συμπεριλαμβανομένων δεκάδων Airbus A350 και Boeing 787 και 777, είπαν άτομα που γνωρίζου το θέμα, λίγο πριν μπουν οι τελευταίες πινελιές στη συμφωνία-μαμούθ τις επόμενες ημέρες.
Μια τέτοια συμφωνία θα μπορούσε να ξεπεράσει σε αξία τα 100 δισ. δολάρια σε τιμές καταλόγου, συμπεριλαμβανομένων τυχόν δικαιωμάτων προαίρεσης. Παράλληλα, σε περίπτωση επισημοποίησης θα συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων deals από μία αεροπορική εταιρεία σε απόλυτους αριθμούς, επισκιάζοντας μια συνδυασμένη παραγγελία για 460 αεροσκάφη Airbus και Boeing από την American Airlines πριν από μια δεκαετία.
Η πανδημία και ο στόχος της Tata
Ακόμα και μετά τις σημαντικές αναμενόμενες εκπτώσεις, η συμφωνία θα αξίζει δεκάδες δισ. δολάρια και θα επισφραγίσει μια ασταθή χρονιά για μια βιομηχανία της οποίας τα αεροσκάφη έχουν και πάλι ζήτηση μετά την πανδημία, αλλά η οποία αντιμετωπίζει αυξανόμενες βιομηχανικές και περιβαλλοντικές πιέσεις.
Η πιθανή παραγγελία έρχεται λίγες ημέρες αφότου η Tata ανακοίνωσε τη συγχώνευση της Air India με τη Vistara, μια κοινοπραξία με τη Singapore Airlines, για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου αερομεταφορέα πλήρους εξυπηρέτησης και την ενίσχυση της παρουσίας της στους εγχώριους και διεθνείς αιθέρες.
Η συμφωνία αυτή δίνει στην Tata έναν στόλο 218 αεροσκαφών, εδραιώνοντας την Air India ως τον μεγαλύτερο διεθνή αερομεταφορέα της χώρας και τον δεύτερο μεγαλύτερο στην εγχώρια αγορά μετά την ηγέτιδα IndiGo.
Η Air India, με μασκότ το μαχαραγιά, ήταν κάποτε γνωστή για τα πλούσια διακοσμημένα αεροπλάνα της και τις άριστες υπηρεσίες της, αλλά η φήμη της άρχισε να φθίνει στα μέσα της δεκαετίας του 2000, καθώς τα οικονομικά προβλήματα αυξήθηκαν.
Η Air India ιδρύθηκε από τον JRD Tata το 1932 και κρατικοποιήθηκε το 1953. Η Tata ανέκτησε τον έλεγχο τον περασμένο Ιανουάριο και έκτοτε εργάζεται για να την ξανακάνει αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας κλάσης.
Πηγή: ot.gr