Το αεροδρόμιο Χίθροου βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στην επέκτασή του, καθώς αναμένεται να υποβάλει τις τελικές προτάσεις για την κατασκευή τρίτου διαδρόμου απογείωσης-προσγείωσης μέσα στο καλοκαίρι του 2025.

Στόχος του αεροδρομίου είναι να εξασφαλίσει την απαραίτητη πολεοδομική έγκριση πριν από το τέλος της τρέχουσας κοινοβουλευτικής περιόδου στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ωστόσο, η διοίκηση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας τονίζει ότι η επιτυχής υλοποίηση του έργου απαιτεί αλλαγές σε κρίσιμες πολιτικές.

«Θα συνεργαστούμε με τους αρμόδιους φορείς για να προχωρήσουμε στις αναγκαίες αλλαγές, ιδιαίτερα όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό του εναέριου χώρου, τη μεταρρύθμιση των πολεοδομικών διαδικασιών και τις ρυθμιστικές προσαρμογές που απαιτούνται για τον τρίτο διάδρομο», ανέφερε εκπρόσωπος του αεροδρομίου.

Η διοίκηση του Χίθροου υπογραμμίζει ότι η κατασκευή του τρίτου διαδρόμου θα ενισχύσει τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα του αεροδρομίου και τη συνολική συνδεσιμότητα του Ηνωμένου Βασιλείου με τον παγκόσμιο χάρτη αερομεταφορών.

Ρεκόρ επιβατικής κίνησης το 2024

Η ανακοίνωση για τον τρίτο διάδρομο έρχεται τη στιγμή που το Χίθροου καταγράφει ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης, με 83,9 εκατομμύρια επιβάτες το 2024, μια αύξηση 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Παρά τη θεαματική άνοδο του αριθμού των επιβατών, τα συνολικά ετήσια έσοδα του αεροδρομίου μειώθηκαν στα 3,6 δισεκατομμύρια λίρες, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) υποχώρησαν στα 2 δισεκατομμύρια λίρες. Αυτή η πτώση οφείλεται στη μείωση των χρεώσεων που επιβλήθηκαν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου (CAA).

Για το 2025, το αεροδρόμιο αναμένει μικρότερη αύξηση στην επιβατική κίνηση, καθώς ο διαθέσιμος χώρος είναι πλέον περιορισμένος. Η ανάπτυξη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα προέλθει κυρίως από μεγαλύτερα και πληρέστερα αεροσκάφη που θα χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες.

Η διοίκηση του Χίθροου δήλωσε ότι επικεντρώνεται στη μείωση του κόστους και στη βελτίωση της αποδοτικότητας, με στόχο τη διατήρηση της κερδοφορίας του αεροδρομίου. Το Χίθροου διαθέτει ρευστότητα ύψους 3,4 δισεκατομμυρίων λιρών, εξασφαλίζοντας έτσι την οικονομική του σταθερότητα.

Πρώτη διανομή μερίσματος μετά από πέντε χρόνια

Βασιζόμενο στην ισχυρή οικονομική του απόδοση, το Χίθροου ανακοίνωσε την πρώτη καταβολή μερίσματος από το 2019, διανέμοντας 250 εκατομμύρια λίρες στους βασικούς μετόχους του.

Ο CEO του αεροδρομίου, Thomas Woldbye, τόνισε τον κομβικό ρόλο του Χίθροου για την οικονομική ανάπτυξη του Ηνωμένου Βασιλείου:

«Οι εργαζόμενοί μας υποδέχτηκαν αριθμό-ρεκόρ επιβατών, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, ενώ η διακίνηση εμπορευμάτων αυξήθηκε κατά 10%, ενισχύοντας το βρετανικό εμπόριο. Παράλληλα, επενδύσαμε πάνω από 1 δισεκατομμύριο λίρες για τη βελτίωση των υποδομών μας και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του αεροδρομίου».

Ο Woldbye σημείωσε επίσης ότι η ανάπτυξη του Χίθροου θα συνεχιστεί δυναμικά την επόμενη δεκαετία, με στόχο τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στο βρετανικό δίκτυο μεταφορών:

«Για να εξασφαλίσουμε τη μελλοντική οικονομική ανάπτυξη, πρέπει να επενδύσουμε στις υποδομές που τη στηρίζουν. Την επόμενη δεκαετία, θα εκσυγχρονίσουμε το Χίθροου και θα ξεκλειδώσουμε νέες δυνατότητες ανάπτυξης, καθιστώντας το ένα παγκόσμιο κόμβο αντάξιο του μέλλοντος».