Συμμετέχοντας σε μια στρογγυλή τράπεζα αρχηγών κρατών, πρωθυπουργών και αρχηγών διεθνών οργανισμών κατά τη διάρκεια της COP 27, ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της ICAO Salvatore Sciacchitano τάχθηκε υπέρ της υλοποίησης της απόφασης της Συνέλευσης του ICAO για επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών από αεροπορικές μεταφορές έως το 2050.

«Η επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050 θα απαιτήσει σημαντικές και διαρκείς επενδύσεις και χρηματοδότηση τις επόμενες δεκαετίες. Πρέπει επιπλέον να διασφαλίσουμε αξιόπιστη και οικονομικά προσιτή υποστήριξη και ανάπτυξη ικανοτήτων για τις πολλές αναπτυσσόμενες χώρες και κράτη με ιδιαίτερες ανάγκες, που θα εξαρτηθούν από αυτήν για να παίξουν τον ρόλο τους», είπε ο κ. Sciacchitano. «Ένα σημαντικό μέρος του μηνύματός μου προς εσάς εδώ σήμερα είναι ότι το έργο για την έναρξη της αντιμετώπισης αυτών των στόχων για τον κλάδο μας έχει ήδη ξεκινήσει».

Αυτός ο στόχος πρέπει να επιτευχθεί συλλογικά, χωρίς την ανάθεση συγκεκριμένων υποχρεώσεων ή δεσμεύσεων υπό τη μορφή στόχων μείωσης των εκπομπών σε μεμονωμένα κράτη. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της συμφωνίας είναι η αναγνώριση ότι οι ειδικές συνθήκες και οι αντίστοιχες ικανότητες κάθε κράτους θα ενημερώσουν την ικανότητα κάθε κράτους να συνεισφέρει και εντός του δικού του εθνικού χρονικού πλαισίου.

«Ο ICAO έχει πλήρη επίγνωση των παγκόσμιων ευθυνών του απέναντι στο βιώσιμο μέλλον του διεθνούς αεροπορικού τομέα και του πλανήτη. Παραμένουμε επίσης βαθιά ενήμεροι της κρίσιμης σημασίας της διεθνούς αεροπορικής συνδεσιμότητας για τις κοινωνίες των πολιτών και τις οικονομίες των Μικρών Νησιωτικών Αναπτυσσόμενων Κρατών, των Ξένων Αναπτυσσόμενων Χωρών και των Λιγότερο ανεπτυγμένων χωρών», παρατήρησε ο Πρόεδρος του Συμβουλίου.

«Καθώς η αεροπορία συνεχίζει να εξερευνά και να υιοθετεί τις απίστευτες νέες τεχνολογικές καινοτομίες που προκύπτουν σήμερα στην αεροναυπηγική και την πρόωση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η ICAO αναγνωρίζει επίσης πόσο επιτακτικό είναι να αρχίσει να εφαρμόζει τις σωστές πολιτικές, νομικά πλαίσια και εκσυγχρονισμένη υποδομή για να καταστεί δυνατή αυτή η εξέλιξη στις εκπομπές- δωρεάν πτήση.”

Για παράδειγμα, η ICAO ξεκίνησε το πρόγραμμα Βοήθειας, Ανάπτυξης Ικανοτήτων και Κατάρτισης για Αειφόρα Αεροπορικά Καύσιμα (ACT-SAF) τον Ιούνιο. Θα παρέχει εξατομικευμένη υποστήριξη στα κράτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη και ανάπτυξη καυσίμων και θα διευκολύνει τις σχετικές εταιρικές σχέσεις και συνεργασία σε όλο τον κόσμο. Ένας αυξανόμενος αριθμός κρατών και διεθνών οργανισμών εμπλέκονται ενεργά σε αυτό το πρόγραμμα, το οποίο αναγνωρίζει τον βασικό ρόλο που πρέπει να διαδραματίσουν σε αυτήν την προσπάθεια τα βιώσιμα καύσιμα, και αναμένουμε να συμμετάσχουν πολύ περισσότερα κράτη και οργανισμοί τους επόμενους μήνες.

Για να μειώσουν τις επιπτώσεις των αερομεταφορών στο παγκόσμιο κλίμα, τα κράτη, η βιομηχανία και όλοι οι άλλοι σχετικοί ενδιαφερόμενοι στην πραγματικότητα επιδιώκουν ένα καλάθι μέτρων μείωσης του CO2 μέσω του ICAO εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό συνέβαλε στο να είναι τα σύγχρονα αεροσκάφη κατά 70% πιο αθόρυβα και 80% πιο οικονομικά σε σχέση με τους πρώτους προκατόχους τους.

Η εισαγωγή ριζοσπαστικών, αποδιοργανωτικών και σε πολλές περιπτώσεις επαναστατικών καινοτομιών σε τεχνολογίες και λειτουργίες απαιτείται τώρα για να επιτευχθεί η συνολική απαλλαγή από τον άνθρακα που απαιτείται για να διατηρηθούν υπό έλεγχο οι παγκόσμιες θερμοκρασίες.

«Αυτή η μετάβαση, που τροφοδοτείται από αιχμής τεχνολογίες και διαθέτει πολλούς νεοεισερχόμενους στο οικοσύστημα των αερομεταφορών, έχει τεράστιες οικονομικές δυνατότητες για τις αναπτυσσόμενες χώρες. Ενθαρρυνόμαστε πολύ στο ICAO ότι μπορεί επίσης να συμβάλει στη δημιουργία πιο ισότιμων όρων ανταγωνισμού προς μια χωρίς αποκλεισμούς και αποτελεσματική παγκόσμια πράσινη μετάβαση στην αεροπορία τις επόμενες δεκαετίες», δήλωσε ο κ. Sciacchitano. «Θα είμαστε υπερήφανοι που θα αξιοποιήσουμε την 78χρονη ιστορία μας στην προώθηση της διεθνούς συναίνεσης και της προόδου στις αεροπορικές μεταφορές για να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα πραγματοποιηθεί».

Στο άμεσο μέλλον, τα κράτη μέλη της ICAO και η βιομηχανία θα συνεχίσουν να επιδιώκουν πρόσθετους στόχους βιωσιμότητας, ιδίως μέσω της προαναφερθείσας διευρυμένης χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων και της συνεχιζόμενης εφαρμογής του προγράμματος αντιστάθμισης και μείωσης άνθρακα για τη διεθνή αεροπορία (CORSIA).

Πηγή: tourismtoday.gr