Η Pratt & Whitney συνεχίζει το πρόγραμμα επιθεώρησης των κινητήρων PW1000G GTF, το οποίο αφορά εξαρτήματα με πιθανή μόλυνση από σκόνη μετάλλου.
Όπως επιβεβαίωσε ο CEO της μητρικής εταιρείας RTX, Chris Calio, οι βασικές παράμετροι του προγράμματος παραμένουν εντός των αρχικών προβλέψεων.
Κατά την ομιλία του στο συνέδριο επενδυτών της Morgan Stanley, ο Calio δήλωσε:
«Δεν υπάρχει αλλαγή στις εκτιμήσεις μας για το μέγιστο αριθμό καθηλωμένων αεροσκαφών (AOG) ή στους χρόνους επισκευής κινητήρων (TAT). Τα συμφωνημένα με τους πελάτες μας υποστηρικτικά μέτρα συνεχίζουν να ευθυγραμμίζονται με τις προβλέψεις μας.»
Το πρόγραμμα επιθεώρησης ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο, με στόχο την εξέταση περίπου 3.000 κινητήρων. Οι προβλέψεις περιλάμβαναν κορύφωση 650 αεροσκαφών καθηλωμένων, μέσο χρόνο επισκευής 300 ημερών, και καθημερινό μέσο όρο 350 AOG έως το 2026. Η κορύφωση επετεύχθη νωρίτερα του αναμενόμενου, με τις αποδόσεις των πρώτων κινητήρων να συμβαδίζουν με τα αρχικά δεδομένα.
Αυξανόμενος αριθμός AOG
Σήμερα, περίπου 670 αεροσκάφη τύπου Airbus A220, A320neo και Embraer E-Jets με κινητήρες PW1000G είναι καθηλωμένα για τουλάχιστον 30 ημέρες – σημειώνοντας αύξηση 6% από την 1η Αυγούστου. Ο αριθμός περιλαμβάνει αεροσκάφη καθηλωμένα όχι μόνο λόγω του ζητήματος της σκόνης μετάλλου αλλά και για αναβαθμίσεις ανθεκτικότητας ή άλλες αιτίες.
Η ολοκλήρωση της θερινής περιόδου αιχμής επέτρεψε σε πολλούς αερομεταφορείς να προγραμματίσουν αναγκαίες εργασίες συντήρησης.
Η πρόκληση της διαθεσιμότητας υλικών
Η σημαντικότερη πρόκληση στους χρόνους επισκευής παραμένει η διαθεσιμότητα εξαρτημάτων, ιδιαίτερα των δίσκων υψηλής πίεσης τουρμπίνας και των στροφείων του 7ου και 8ου σταδίου συμπιεστή.
Παρά τη βελτίωση στις παραλαβές μεταλλικών εξαρτημάτων (δομικά χυτά και σφυρήλατα), η ζήτηση υπερβαίνει την προσφορά. Όταν υπάρχουν διαθέσιμα υλικά, το δίκτυο επισκευών της Pratt επιδεικνύει ικανότητα σημαντικής μείωσης του χρόνου επισκευής.
Οι τέσσερις φάσεις του εσωτερικού κύκλου επισκευής κινητήρων (disassembly, inspection, reassembly, testing) παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις ως προς τον έλεγχο χρόνου. Ο Calio ανέφερε ότι όταν δεν απαιτούνται αναμονές για υλικά, τα συνεργεία μπορούν να ολοκληρώσουν τις εργασίες ταχύτερα από τις προβλέψεις.
Η MTU Aero Engines, συνεργάτης της Pratt & Whitney, έχει επίσης μειώσει τους χρόνους μέσα στο συνεργείο μέσω βελτιστοποιημένων διαδικασιών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συνολικός «wing-to-wing» χρόνος επισκευής δεν περιλαμβάνει μόνο τον χρόνο επισκευής εντός συνεργείου αλλά και τους χρόνους μεταφοράς και την αναμονή σε ουρές εργασιών.
Η Pratt επενδύει σε νέα χωρητικότητα συνεργείων ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση και να εξυπηρετήσει γρηγορότερα τους αερομεταφορείς.