Έφεση θα καταθέσει η Ryanair, διαμαρτυρόμενη για τα κρατικά κεφάλαια που διατέθηκαν στον νέο αεροπορικό φορέα ο οποίος θα αντικαταστήσει την Alitalia, καθώς θεωρεί ότι πρόκειται για παράνομη κρατική στήριξη, όπως δήλωσε σήμερα Σάββατο ο διευθύνων σύμβουλος της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας.
«Μόλις εισπραχθούν αυτά τα χρήματα από την καινούργια εταιρεία, θα αναλάβουμε τα μέτρα μας. Περιμένουμε να δούμε, όμως είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για παράνομη βοήθεια και θα υπερασπιστούμε το συμφέρον μας ασκώντας Περιμένουμε να δούμε, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι είναι παράνομη βοήθεια και θα υπερασπιστούμε το συμφέρον μας κάνοντας ένσταση εναντίον αυτού του δέκατου τρίτου δανείου ένσταση εναντίον αυτού του πολλοστού δανείου», δήλωσε ο Έντι Ουίλσον σε συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica.
Η Ρώμη βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ίδρυση της Italia Trasporto Aereo (ITA), η οποία βάσει του αρχικού προγραμματισμού αναμενόταν να βρισκόταν στους αιθέρες τον περασμένο Απρίλιο.
Το σχέδιο προβλέπει η ιταλική κυβέρνηση να συνεισφέρει 3 δισ. ευρώ στην ΙΤΑ, η οποία όμως έχει δεσμευθεί να αναλάβει τα περιουσιακά στοιχεία της Alitalia.
«Έχω την εντύπωση ότι δεν πρόκειται να προκύψει κάτι καινούργιο, η ITA θα είναι απλώς η επέκταση της Alitalia, με τα ίδια προβλήματα που παρατηρούνται εδώ και δεκαετίες, με τα χρήματα από τους δημόσιους πόρους να εξαντλούνται σε μια αεροπορική εταιρεία που σήμερα, όπως και χθες, θα χάσει χρήματα», τόνισε ο Ουίλσον.
Την περασμένη εβδομάδα, η Ryanair ζήτησε από τις Βρυξέλλες να απαιτήσουν από την ITA να υποβάλει ανταγωνιστικές προσφορές για τα slots στα αεροδρόμια της Alitalia, καθώς η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία δεν έχει αποκρύψει το ενδιαφέρον της να τα πάρει εκείνη.
Την ίδια ώρα η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επανεξετάζει τις παλαιότερες και τρέχουσες κρατικές ενισχύσεις της ιταλικής κυβέρνησης προς την Alitalia, με την απόφασή της να αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες.
Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις, πρέπει να υπάρξει οικονομική ασυνέχεια μεταξύ της ITA και της Alitalia, ούτως ώστε οι Βρυξέλλες να επιτρέψουν στη Ρώμη να συνεισφέρει χρήματα στον νέο αερομεταφορέα.
Πηγή: moneyreview.gr