Η αναφορά αφερεγγυότητας της Czech Airlines καθορίζει το μέγεθος των οικονομικών προβλημάτων της εταιρείας, τα οποία αποδίδει εν μέρει στην αδυναμία χρηματοδότησης διάσωσης από την τσεχική κυβέρνηση.

Η εταιρεία έχει 266 πιστωτές, με συνολική ευθύνη έναντι των προμηθευτών να ανέρχεται σε 809 εκατομμύρια Kc (37,1 εκατομμύρια $) από τις 25 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την αναφορά της στο δικαστήριο της Πράγας.

Ωστόσο, η αναφορά, που βλέπει η ιστοσελίδα FlightGlobal, προσθέτει ότι υπάρχει χρέος σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου Kc για εκατοντάδες χιλιάδες επιβατών που οφείλει η εταιρεία για την ακύρωση πτήσεων.

«Η [Czech Airlines] δεν είναι σε θέση να εκπληρώσει αυτές τις υποχρεώσεις λόγω έλλειψης ρευστών κεφαλαίων», αναφέρει η αναφορά, προσθέτοντας ότι οι υποχρεώσεις της εταιρείας υπερβαίνουν την αξία των περιουσιακών στοιχείων της. «Για το λόγο αυτό, η [εταιρεία] βρίσκεται επίσης σε κατάσταση υπερχρέωσης».

Η Czech Airlines έχει αναδιαρθρωθεί, αλλά αναφέρει ότι δεν είναι σε θέση να λάβει κρατική υποστήριξη

Η αναφορά επισημαίνει ότι τα έσοδα της εταιρείας πέρυσι ανήλθαν σε 1,69 δισεκατομμύρια Kc σε σύγκριση με 8,5 δισεκατομμύρια Kc το 2019 και πάνω από 9 δισεκατομμύρια Kc το 2018.

Η Czech Airlines αναφέρει ότι προσπάθησε να μειώσει το λειτουργικό της κόστος στο «βιώσιμο ελάχιστο» από την αρχή της κρίσης, και αναζήτησε το απαραίτητο περιθώριο για αναδιάρθρωση μέσω της δικαστικής οδού για την περιουσία της που αποκτήθηκε τον Αύγουστο του 2020 και παρατάθηκε για τρεις μήνες το Νοέμβριο .

Η εταιρεία δηλώνει ότι χρησιμοποίησε αυτήν την προσωρινή προστασία, από την αρχή, για να σταθεροποιήσει τις δραστηριότητές της, να βελτιώσει την αποδοτικότητα της και να μειώσει τις απώλειες της.

Η Czech Airlines μείωσε τον στόλο των αεροσκαφών της, τερμάτισε μια σειρά συμβάσεων, βελτιστοποίησε τη χρήση υποδομών με τον μητρικό όμιλο Smartwings Group και μείωσε τον αριθμό προσωπικού της κατά 200 άτομα μεταξύ Μαρτίου 2020 και Ιανουαρίου 2021

Ωστόσο, η αναφορά επιμένει ότι – ενώ ενδέχεται να απαιτούνται περαιτέρω μειώσει στο εργατικό δυναμικό – τυχόν προτάσεις ότι η εταιρεία θα απολύσει όλους τους υπαλλήλους της ή θα κλείσει δεν είναι αληθείς. Τονίζει, ότι η συνέχιση της λειτουργίας της είναι «προτεραιότητα» και αυτό απαιτεί τη διατήρηση επαρκούς απασχόλησης.

Επίσης, αναφέρεται ότι η αεροπορική εταιρεία έχει ξεκινήσει επαναδιαπραγματεύσεις με τον καναδικό κλάδο της Airbus σχετικά με ένα συμβόλαιο για την παράδοση νέων αεροσκαφών. Ο αερομεταφορέας έχει τέσσερις παραγγελίες Airbus Α220-300. «Αυτές οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται ακόμη», προσθέτει. Ο αερομεταφορέας έχει επίσης παραγγελίες για τρία A321XLR.

Η Czech Airlines συζητά για την παραγγελία της για τα Α220 κυρίως.

Η Czech Airlines προσπάθησε «επανειλημμένα» να συζητήσει τους όρους αποζημίωσης ή οικονομικής στήριξης από την τσεχική κυβέρνηση, ισχυρίζεται η αναφορά.

Η ιστορικά άνευ προηγουμένου κρίση που οδήγησε σε σημαντική μείωση της ταξιδιωτικής ζήτησης καθώς και η μηδενική αντισταθμιστική κρατική υποστήριξη – σε αντίθεση με τη «γενναιόδωρη» βοήθεια στους ανταγωνιστές – άφησε την εταιρεία αδύνατη να εκτοπιστεί από τη δύσκολη θέση της χωρίς προστασία από πιστωτές.

Ο Όμιλος Smartwings ελέγχει το 97,7% των Czech Airlines. Η μητρική εταιρεία, με τη σειρά της, ανήκει στο 49,9% από την Rainbow Wisdom Investments με έδρα το Χονγκ Κονγκ.

Τρεις οντότητες με έδρα την Πράγα κατέχουν συλλογικά το υπόλοιπο, αποτελώντας τον Όμιλο EH με 25%, το UG Jet 2 με 13,8% και το Όμιλο Unimex με το υπόλοιπο 11,2%.

Aviationlife.gr με πληροφορίες από FlightGlobal