Οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν «ουσιαστικά» να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου τους εάν τα αεροπλάνα γίνουν πιο αποτελεσματικά στην οδήγηση του ανέμου, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Οι εμπορικές πτήσεις μεταξύ της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου κατά τη διάρκεια του χειμώνα 2019-2020 θα μπορούσαν να είχαν χρησιμοποιήσει έως και 16% λιγότερα καύσιμα εάν οι πιλότοι είχαν εκμεταλλευτεί πλήρως το ρεύμα των αεριωθούμενων αεροσκαφών, σύμφωνα με επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Ρέντινγκ σε ανάλυση που δημοσιεύθηκε αυτήν την εβδομάδα.
«Με την υιοθέτηση ενός πιο ευέλικτου συστήματος δρομολόγησης, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις υπερατλαντικές πτήσεις θα μπορούσαν στην πραγματικότητα να μειώνονται κατά εκατομμύρια κιλά κάθε χρόνο», έγραψε η επικεφαλής συγγραφέας Cathie Wells, διδακτορική ερευνήτρια μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο.
Η αναμονή για πιο αποτελεσματικά αεροσκάφη μπορεί να διαρκέσει δεκαετίες, δήλωσε ο συν-συγγραφέας καθηγητής Paul Williams. Επομένως, «η επιλογή διαδρομών πτήσης (αεροδιάδρομων) που κάνουν καλύτερη χρήση του ρεύματος jet μπορεί να επιφέρει μειώσεις εκπομπών ρύπων που είναι σημαντικές, φθηνές και άμεσες».
Η αεροπορική βιομηχανία πρόσθεσε περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο τόνους διοξειδίου του άνθρακα CO2 στην ατμόσφαιρα το 2019, σύμφωνα με το BloombergNEF. Ενώ οι εκπομπές μειώθηκαν από τότε λόγω της Covid-19, αυτή η πτώση είναι πιθανό να είναι προσωρινή.
Aviationlife.gr με πληροφορίες από Bloomberg