Η Japan Airlines Co Ltd (JAL) δήλωσε ότι απέσυρε από το στόλο της 13 Boeing Co 777 με κινητήρες Pratt & Whitney ένα χρόνο νωρίτερα από ό, τι είχε προγραμματιστεί, τον Φεβρουάριο, μετά το ατύχημα στον κινητήρα σε αεροπλάνο της United Airlines.

«Η JAL αποφάσισε να επιταχύνει την απόσυρση όλων των Boeing 777 εξοπλισμένων με κινητήρες P&W έως τον Μάρτιο του 2021, η οποία είχε αρχικά προγραμματιστεί έως τον Μάρτιο του 2022», δήλωσε η ιαπωνική αεροπορική εταιρεία τη Δευτέρα σε ανακοίνωση στον ιστότοπο της.

Η JAL είπε ότι θα χρησιμοποιήσει νεότερα Airbus A350s σε εσωτερικές διαδρομές προς το Αεροδρόμιο Itami της Οσάκα και θα χρησιμοποιήσει ευρείας ατράκτου αεροπλάνα για άλλες εσωτερικές πτήσεις, με στόχο την διατήρηση της συχνότητας του πτητικού προγράμματος της.

Ο ιαπωνικός αερομεταφορέας είχε ένα δικό του περιστατικό με τους κινητήρες PW4000 τον Δεκέμβριο, όταν μια δυσλειτουργία ανάγκασε ένα JAL 777 με προορισμό το Τόκιο να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της Νάχα.

Οι κινητήρες βρίσκονται μόνο σε μικρό αριθμό παλαιότερων 777 που επιχειρούν από την JAL, την United Airlines, την ANA, την Korean Air Lines, την Asiana Airlines και την Jin Air.

Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ διέταξε τον άμεσο έλεγχο 777 αεροπλάνων με κινητήρες PW4000 αφού το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών διαπίστωσε ότι μια σπασμένη λεπίδα ανεμιστήρα στην πτήση της United ήταν η αιτία για την κόπωση των μετάλλων.

Εκπρόσωπος της Pratt, ιδιοκτησίας της Raytheon Technologies Corp, τον Φεβρουάριο είπε ότι τα πτερύγια ανεμιστήρων θα πρέπει να σταλούν στο σταθμό επισκευής στο East Hartford του Κοννέκτικατ για επιθεώρηση, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από αεροπορικές εταιρείες στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα.

Οι αναλυτές είπαν ότι οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να επιταχύνουν την απόσυρση των αεροσκαφών ως αποτέλεσμα της ανάγκης για πρόσθετους ελέγχους.

aviationlife.gr με πληροφορίες από Reuters